×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

رییس انجمن ارگانیک ایران مخالفت خود با مصرف بی رویه سم و کود در بخش کشاورزی را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در این رابطه ایران ۳۰ سال از دنیا عقب است.

وی خاطر نشان ساخت: امروز صحبت کردن از محصول سالم حرف بیهوده ای است.
نورانی تاکید کرد: طبق قانون تمامی محصولات عرضه شده در بازار باید سالم باشند و با ایجاد غرفه محصول سالم در نمایشگاه ها مخالف هستیم.
وی افزود: محصول سالم ۲ دهه پیش در اروپا و آمریکا مطرح شد اما در ایران، امروز شعار تولید محصول سالم سر می دهیم.
رییس انجمن ارگانیک ایران اذعان داشت: امروز سلامت جامعه در گرو تغذیه سالم است و نمی توان گفت که غذای سالم در کشور وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی باید به سمت تولید محصول ارگانیک حرکت کنیم.
نورانی با انتقاد از مباحث مطرح شده در حاشیه نمایشگاه محصولات سالم مبنی بر نبود برند ارگانیک در ایران، گفت: این برند در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ رونمایی شده است.
وی خاطر نشان ساخت: امروز وزارت بهداشت سیب سلامت به محصولات سالم اعطا می کند که با این روند مخالفیم زیرا طبق قانون تولید محصول سالم وظیفه دولت است.
رییس انجمن ارگانیک ایران اظهار داشت: مافیای برند دنبال ایجاد هرج و مرج در بحث محصولات ارگانیک است و این انجمن در برابر نابسامانی های ایجاد شده خواهد ایستاد.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده همچنین تعزیرات حکومتی با کسانی که اقدام به تهیه برندهای قلابی می کنند، برخورد خواهیم کرد.
نورانی گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون حفظ نباتات که در سال ۱۳۴۶ به تصویب رسیده است، به صورت شفاف قید شده که کسانی که از سم و کود استفاده می کنند تولیدات خود را باید قبل از مصرف به شهرداری ها، دهیاری ها و مراکز گیاهپزشکی ارایه کنند.
وی ادامه داد: ارگان های دولتی نیز موظفند پس از بررسی محصولات، اگر باقیمانده سموم آنها در حد مجاز بود، محصولات را برای مصرف به بازار عرضه کنند.
رییس انجمن ارگانیک ایران اظهار داشت: این قانون ۴۴ سال است که در کشور مسکوت مانده است بنابراین پس از ۴ دهه نمی توانیم بگوییم که به دنبال تولید محصول سالم هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false