×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
آرامش و ایمنی برای کاربران جاده‌ای

آرامش و ایمنی، همراهی و همدلی بین دستگاه‌های مربوط به طرح ترافیکی زمستانی در رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۹۹ با پایگاه‌های ثابت و سیار را برای مردم و کاربران جاده‌ای به ارمغان می‌آورد. ​

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش امانی قائم مقام ریاست سازمان این در مراسم افتتاحیه رزمایش ترافیکی زمستان ۹۹ گفت:

سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در  طرح ترافیکی زمستانی ۹۹ با ۱۰۵۵ دستگاه پایگاه‌های ثابت و سیار، ۹۶۰۰ دستگاه ماشین آلات، ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۱۲۰۰۰ راهدار در طول راه‌های شریانی، غیر شریانی و گردنه‌های کشور ایمنی و آرامش سفر را برای هموطنان فراهم می‌کند.

امانی با بیان این که طی یک سال گذشته نزدیک به ۳۰ نفر از راهداران خدوم در جریان انجام عملیات و خدمت به مردم جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نیروهای راهدار فعال در طرح ترافیکی زمستانی جان برکفانی هستند که با عشق خدمت به مردم و حفظ ایمنی سفر مسافران پا به این عرصه گذاشته‌اند.

امانی یادآور شد: چنین روحیه‌ای فقط در بخش راهداری نیست، در حوزه حمل و نقل نیز ۵۰۰ هزار راننده ناوگان باری و مسافری جان و سرمایه خود را با توجه به شیوع ویروس کرونا بر دست گرفتند و برای حمل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه مطالعاتی که سال ۱۳۸۵ توسط پژوهشکده حمل ‌و نقل وزارت راه و انجام گرفت حاکی از آن بود  که فوت یک نفر در سوانح ترافیکی یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند، پس توجه داشته باشیم که در صورت بروز رسانی این رقم با چه هزینه هنگفتی مواجه می‌شویم.

امانی ابراز امیدواری کرد، سال آینده شاهد بهبود و کاهش مجدد تلفات و خسارت‌های ناشی از حواث ترافیکی باشیم.

شایان ذکر است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص راهداری زمستانی اقدام به تشکیل قرارگاه مرکزی حمل ‌و نقل و راهداری  زمستانی در ستاد و استان‌ها کرده و در این راستا جلسات متعدد ستادی و استانی باهدف آمادگی بیشتر برگزار کرده است.

در همین راستا مناطق و گردنه‌های برف گیر بر اساس سنوات گذشته شناسایی و حدود ۸۰۰ هزار تن مخلوط شن و نمک در پایگاه‌های راهداری زمستانی دپو شده است، همچنین با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ماشین آلات آنها و با شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر با هدف اعمال محدودیت‌های تردد در مواقع مورد لزوم، هماهنگی لازم انجام شده است.

بر اساس این گزارش در خصوص تمهیدات راهداری نیز اقدامات لازم در سطح راه‌ها از قبیل پاکسازی دریواسیون دهانه پل ها، پاکسازی قنوها و ریزش برداری، لکه گیری قبل از شروع طرح راهداری زمستانی انجام شده است.

در سطح استانی نیز ساختار جانشینی ستاد و ادارات کل و شهرستان‌ها تهیه شده است و ضمن اعلام آماده باش به کلیه نیروهای راهداری نسبت هشدار‌ها و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، نیروی‌های ستادی در محورهای منتهی به شهر تهران  جهت هماهنگی با استان‌های همجوار مستقر می‌شوند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false