×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دولت حمایت کند محصولات دهکده زرین را صادر می‌کنیم+فیلم

دولت حمایت کند محصولات دهکده زرین را صادر می‌کنیم، شرکت دهکده زرین که در سال ۹۸ آغاز به کار کرده است در حال حاضر، با ظرفیت روزانه ۲۰ تن در حوزه بسته بندی انواع حبوبات، غلات، خشکبار و زعفران فعالیت می‌کند. مدیرعامل این شرکت می‌گوید در صورت حمایت دولت و تامین تسهیلات بانکی ظرفیت تولید این شرکت به بیش از ۱۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد و علاوه بر اشتغالزایی امکان صادرات هم فراهم می‌شود؛ با وجود این، هنوز پیگیری ها برای دریافت تسهیلات به جایی نرسیده است.

به گزارش اکوپرشین: معصومه عهد نو، مدیر عامل شرکت دهکده زرین با بیان این مطلب به تیتر یک آنلاین گفت: شرکت دهکده زرین در سال ۹۸ با برند گلشن سبزی فعالیت خود را در زمینه بسته بندی برنج ایرانی آغاز کرد و از سال ۱۴۰۲ با توسعه فعالیت‌ها و افزایش تولید، نام شرکت را از گلشن سبزی به دهکده زرین تغییر داد. در حال حاضر ۱۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول فعالیت هستند و تا ۳۰نفر افزایش نیروی کار وجود دارد.

 وی ظرفیت بسته بندی در شرکت دهکده زرین را ۲۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: بزودی علاوه بر بسته بندی برنج ایرانی، کارگاه بسته بندی انواع حبوبات، غلات، زعفران و خشکبار نیز در این شرکت فعال می‌شود.

 معصومه عهدنو در باره طرح های این شرکت برای توسعه گفت: در راستای توسعه‌ شرکت، کارخانه ای جدید در حال تاسیس داریم که با راه اندازی آن، ۱۵۰ نیروی جدید مشغول به کار می‌شوند و ظرفیت بسته بندی محصولات حداقل به ۱۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

بانک به بهانه نداشتن بودجه، تسهیلات نمی‌دهد

 این بانوی کارآفرین آذربایجان شرقی در باره مشکلاتی که برای دریافت تسهیلات بانکی با آن مواجه است، گفت: تا به حال نتوانسته ایم از تسهیلات دولتی استفاده کنیم. مکاتبات ما به جایی نرسیده و هر زمان برای دریافت تسهیلات مراجعه کردیم، در پاسخ به درخواست ما گفته اند، بودجه نداریم. بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات ما را به بانک ملت معرفی کرده است اما هر زمان که مراجعه می‌کنیم می‌گویند بودجه نیست در صورتی که همان ماه اول که درخواست کردیم باید تسهیلات مورد نظر را دریافت می‌کردیم.

عهدنو افزود: اگر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به ما بدهند هم زمینه افزایش نیروی کار فراهم می‌شود و هم می‌توانیم محصولات کشاورزی را بسته‌بندی و به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه و.. صادر کنیم. اما این کار نیاز به سرمایه دارد و ما به تنهایی از پس انجام آن بر نمی‌آییم و به حمایت و کمک دولت احتیاج داریم.

 محصولات کشاورزی ما به نام کشورهای دیگر صادر می‌شود

او در ادامه گفت: کشور ما در زمینه بسته‌بندی پیشرفت چشمگیری داشته است و از آنجایی که محصولات کشاورزی ما بسیار متنوع است و در کشورهای دیگر این تنوع وجود ندارد اگر دولت حمایت کند در حوزه صادرات می‌توانیم بسیار پیشرفت کنیم.

در حال حاضر، محصولات کشاورزی ما به صورت فله‌ای صادر می‌شود و در کشورهای دیگر این محصولات را بسته‌بندی و با نام کشور خودشان به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

در صورتی که با حمایت دولت می‌توانیم محصولات را با بسته بندی کشور خودمان صادر کنیم و برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

محصولات کشاورزی کشور ما علاوه بر کشورهای همسایه در آلمان و آمریکا هم خواهان زیادی دارد ؛ ولی گاهی تحریم ها مانع صادرات می‌شود ،گاهی نبود بودجه این اجازه را نمی‌دهد.

معصومه عهد نو تاکید کرد: ما تا به امروز نه تنها از هیچ حمایتی برخوردار نشدیم که با مشکلات فراوانی مواجه هستیم مثلا دریافت پروانه یک شرکت نوپا حداقل دوسال زمان می‌برد و همین طولانی شدن پروسه دریافت پروانه باعث دلسردی و شکست می‌شود. در صورتی که این پروسه باید یک ماه طول بکشد ولی در فرایند دریافت پروانه، فقط یک سال زمان می‌برد تا مسئولان ذیربط پاسخ بدهند.

حمایت پیشکش، سنگ‌اندازی نکنند

معصومه عهد‌نو با اشاره به اینکه امسال را مقام معظم رهبری «سال رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کرده‌اند،گفت: انتظار آن بود که در این سال از تولید کنندگان حمایت شود، اما تا امروز هیچگونه حمایتی از تولیدکنندگان نشده است در صورتی که اگر از من تولید کننده حمایت شود می‌توانم هم در زمینه اشتغالزایی و هم ارز آوری و صادرات تاثیر بسزایی داشته باشیم. در نبود حمایت دولت، جوانان زیادی با تحصیلات عالی به ما مراجعه می‌کنند اما دست ما بسته است. ضمن آنکه محصولات کشاورزی مرغوبی داریم که چون بازار ندارد در دست کشاورز مانده است؛ در حالی که اگر به تولید کننده تسهیلات بدهند همه این مشکلات برطرف می‌شود.

وی ضمن انتقاد از بی مهری مسئولان ذیربط از تولید کننده افزود: تلاش ما برای آبادی و پیروزی ایران است، تلاش می‌کنیم ایرانی آباد داشته باشیم.

دولت باید در این شرایط سخت از ما حمایت کند تا بتوانیم به فعالیت مان ادامه دهیم. ما تا امروز، با همه دشواری‌ها و سختی‌ها به کارمان ادامه داده ایم اما وقتی برای صدور یک پروانه این همه مانع ایجاد می‌کنند و از خط تولید و کارخانه ایرادات پی در پی می‌گیرند، تولید متوقف می‌شود و تولیدکننده دست از کار می‌کشد.

معصومه عهد‌نو گفت: ما می‌توانستیم در کار دیگری سرمایه گذاری کنیم که چند برابر سود داشته باشد، اما در کاری که الان انجام می‌دهیم هم سرمایه ما بی نتیجه مانده و هم خودمان بدون سود کار می‌کنیم.

تولیدکننده در این مسیر با مشکلات بسیاری رو به رو است حداقل کاری که دولت می‌تواند بکند این است که فشار را از روی تولیدکنندگان بردارد تا در مسیر آبادی مملکت کار کنند.

افرادی هستند که برای استخدام شدن گریه می‌کنند اما ما نمی‌توانیم آنها را استخدام کنیم چون توانایی آن را نداریم در حالی که با توسعه، همه این مشکلات را می‌توان برطرف کرد.

تاخت و تاز سودجویان در نبود نظارت دولت

 مدیرعامل دهکده زرین، نظارت دولت در حوزه بسته بندی را ضروری دانست و افزود: در نبود نظارت دستگاه‌های نظارتی، افراد سود جو، ۷۰ درصد برنج پاکستانی را با ۳۰ درصد برنج ایرانی مخلوط و بسته‌بندی می‌کنند و به نام برنج ایرانی در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

در صورتی که ما برنج را از خود کشاورز می‌خریم و در مواردی پایین‌تر از مبلغی که تهیه می‌کنیم به بازار عرضه می‌دهیم.

اگر دولت با نظارت جدی بازار را یکنواخت کند و فقط به شرکت‌هایی اجازه فعالیت بدهد که با برندهای شناخته شده و معتبر برنج بسته‌بندی را عرضه می‌کنند، دست سودجویان از بازار کوتاه می‌شود و برنج باکیفیت بدست مردم می‌رسد.

هشدار: برنج با نام و نشان معتبر بخرید

وی در بخشی از گفته‌های خود از مردم خواست، برنج مورد نیاز خود را از برندهای معتبر تهیه کنند چون برنج‌های که در بازار وجود دارند اکثراً برنج‌های خارجی هستند که با برنج ایرانی مخلوط کرده‌اند و در بازار به فروش می‌رسانند به همین دلیل بسیاری از مردم از برنج ایرانی رضایت ندارند چون برنجی که می‌خرند با برنج نامرغوب ترکیب شده و خالص نیست.

 او گفت: محصولاتی که کارخانه‌های نام و نشان دار به بازار عرضه می‌کنند با نظارت تهیه و بسته‌بندی می‌شوند و نمی‌توانند برنج خارجی را جای برنج ایرانی بسته‌بندی و در بازار عرضه کنند.

بدیهی است که این برنج‌ها مرغوب و با کیفیت هستند، زیرا در کارخانه محصولات آزمایش می‌شوند و سیب سلامت دریافت می‌کنند و مردم می‌توانند با اطمینان این محصولات را مصرف کنند.

معصومه عهد نو افزود: ضروری است سازمان‌ها و نهادهای مسئول، نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا سودجویان نتوانند برنج تقلبی به مردم عرضه کنند.

با این کار هم از تولید کننده حمایت می‌شود و هم محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار می‌گیرد .

وی در ادامه گفت: دولت باید زمینه خرید بی واسطه محصول از کشاورز را فراهم کند؛ اگر دست واسطه ها کوتاه شود هم کشاورز از سود بیشتری برخودار می‌شود و هم کارخانه‌های بسته‌بندی، محصول را با قیمت مناسب‌تری می‌خرند و =با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false