×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
دومین همایش ملی «تمدن دریایی – مسیر پیشرفت» آغاز شد

دومین همایش تمدن دریایی-مسیر پیشرفت به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از بندر و دریا، دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت از صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

دومین همایش ملی «تمدن دریایی - مسیر پیشرفت»

در این همایش محورهایی همچون اقتصاد دریاپایه و توسعه پایدار سواحل و بنادر شکل گرفته، توجه ویژه به ظرفیت‌های مغفول دریایی ایران و راهکارهای برون‌رفت از شرایط فعلی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دومین همایش ملی «تمدن دریایی - مسیر پیشرفت»

ایران به دلیل موقعیت ژئوپولتیک خاص به آب‌های آزاد در جنوب و سواحل قابل کشتیرانی در شمال که امکان تجارت بین‌المللی میان ایران و کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان را فراهم می‌کند، یکی از کشورهای مهم در حوزه حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.

موقعیت ژئواستراتژیک ایران در شمال تنگه هرمز و خلیج فارس هم که اهمیت فراوانی در تجارت بین‌المللی انرژی دارد از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب از سویی دیگر، امکان بهره‌مندی کشور از ظرفیت‌های دریایی را دوچندان می‌کند.

دومین همایش ملی «تمدن دریایی - مسیر پیشرفت»

در این همایش، دانشگاه‌های مختلف کشور و سازمان‌هایی همچون ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی نفتکش ایران حضور و مشارکت دارند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false