×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی-اقیانوسی

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دریایی-اقیانوسی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در عرصه دریا و توجه به پس‌کرانه‌ها و اقیانوس‌ها به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از بندر و دریا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت که از صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزاری شد، گفت: در سندهای بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی و ظرفیت‌های اقیانوسی تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید فرماندهی معظم کل قوا در این بیانیه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حوزه دریا برای پیشرفت کشور، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه بر تمدن اسلامی و بهرمند از ظرفیت‌های دریایی و اقیانوسی تاکید دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سیاست‌های دریا محور نیز بر اهمیت اقتصاد دریا تاکید شده و تمدن سازی مورد نظر است.

امیر ایرانی گفت: سند بالادستی و اهمیت دریا برای پیشرفت کشور ما را بر آن داشت تا با مشارکت همه فعالان در عرصه دریا این همایش ملی را برگزار کنیم که امسال شاهده برگزاری دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت هستیم.

وی گفت: آنچه اهمیت دارد، تمدن سازی است زیرا سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در عرصه دریا و اقیانوس‌ها به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

امیر ایرانی ادامه داد: محورهایی که در این همایش دنبال می‌کنیم همه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده که از آن جمله می‌توان به حوزه امنیت دریا، اقتصاد دریا و حوزه‌های علمی اشاره کرد اما موضوع اصلی برای ما اقتصاد دریا محور است که می‌تواند پیشگامی در اقتصاد و پیشرفت کشور داشته باشد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false