×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی+ فیلم

توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی، شرکت خوشه طلای سراب از سال ۱۳۹۶ با تولید رشته آشی و پلویی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت که در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و با ۶ پرسنل مشغول فعالیت است روزانه ۳۰۰ کیلو رشته آشی و پلویی تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از وقایع‌نیوز: شهرزاد طیاری آشتیانی| شهلا غفاری، مدیر عامل شرکت خوشه طلا سراب در این گفت‌وگو می‌افزاید با توسعه شرکت، می‌توانیم تولید خود را تا سه برابر افزایش دهیم و برای ۲۴ نفر دیگر شغل پایدار ایجاد کنیم؛ اما لازمه این توسعه ۳ میلیارد تومان تسهیلات دولتی است که با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.

غفاری، حمایت دولت و دریافت تسهیلات را ۲ عامل مهم برای توسعه فعالیت‌های تولیدی شرکت خوشه طلای سراب عنوان کرد و افزود: اگر مسئولان ذیربط حمایت کنند و تسهیلات لازم را در اختیار ما قرار بدهند علاوه بر اشتغالزایی و افزایش تولید می‌توانیم در حوزه صادرات هم وارد شویم و با حضور در بازارهای کشورهای همسایه برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

زیان ناشی از تعلل بانک‌ها در اختصاص تسهیلات بانکی

این بانوی کارآفرین آذربایجان شرقی، درباره مشکلات دریافت تسهیلات دولتی گفت: تا به امروز برای دریافت تسهیلات و وام‌های مورد نیاز دوندگی بسیار کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تجهیزات و افزایش تولیدات خود باید وام دریافت کنیم. جهاد کشاورزی هم قول وام به ما داده بود اما هنوز  موفق به دریافت وام نشده‌ایم.

وی افزود: ما هزینه نصف دستگاه‌هایی را که می‌خواستیم بخریم پرداخت کرده بودیم و برای پرداخت نیم دیگر، درخواست وام داده بودیم تا پرداخت کنیم منتها وام را برای سوله درخواست کرده بودیم.

من این واقعیت را به یکی از کارمندان خانه ملت گفتم و از او خواستم که مبلغ باقیمانده خرید دستگاه‌ها را از محل وام درخواستی سوله پرداخت کنیم و هر چه از مبلغ وام باقی ماند را به سوله اختصاص ‌دهیم.  

مدیر عامل شرکت خوشه طلای سراب ضمن انتقاد از تعلل بانک‌ها در اختصاص تسهیلات  به  تولید کنندگان افزود: وامی را که پارسال درخواست کرده بودیم و به ما ندادند، اگر امسال بدهند با توجه به تورم موجود و افزایش سرسام آور قیمت‌ها، کل مبلغ وام را باید برای تهیه و خرید دستگاه‌ها هزینه کنیم.

در صورتی که اگر پارسال ۲ میلیارد تومان را به ما می‌دادند ما می‌توانستیم هم دستگاه تهیه کنیم و هم سوله را تکمیل کنیم. دستگاهی که ما پارسال می‌توانستیم بخریم امسال قیمت آن دو و نیم برابر شده است و مسئول این ضرر و زیان فقط و فقط بانک است.

وی در ادامه گفت: وقتی ما می‌توانیم در این کارگاه‌ کوچک برای ۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد کنیم، با گسترش کارگاه‌ می‌توانیم برای تعداد بیشتری اشتغال‌زایی کنیم و در رفع مشکلات کاری جامعه سهمی هر چند کوچک داشته باشیم. حداقل این است که می‌توانیم در منطقه خودمان در ایجاد شغل موثر باشیم. براین اساس، انتظار داریم مسئولان از ما حمایت کنند.

۴ سال دوندگی بی‌نتیجه برای دریافت سیب سلامت

مهران غفاری، رئیس هیئت مدیره شرکت خوشه طلای سراب هم با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است شرکت خوشه طلا سراب فعالیت می‌کند، گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما این است که سالن تولیدی ما مثل بسیاری از کارگاه‌های کوچک استیجاری است. مشکل دیگر، دشواری گرفتن سیب سلامت برای محصولات تولیدی مان است با اینکه ۴ سال است برای دریافت سیب سلامت اقدام کرده‌ایم اما هنوز موفق به دریافت سیب سلامت نشدیم.

غفاری در ادامه به تنگناهای مالی شرکت خوشه طلای سراب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نه تنها برای آماده سازی سوله در مضیقه هستیم که به دلیل کمبود مالی برای خرید دستگاه و افزایش تولید هم با مشکل مواجه هستیم.

مشکل اینجاست که با توجه به اینکه برای خرید دستگاه‌ها وام درخواست کرده بودیم قرارداد بستیم، اما وامی دریافت نکردیم و در نتیجه متضرر شدیم.

این مشکلات باعث شد با آنکه بستر صادرات فراهم شده بود نتوانیم محصولات مورد نظر برای صادرات را تولید کنیم و در بحث صادرات شکست بخوریم.

توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی
توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی
توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی
توسعه شرکت خوشه طلای سراب در گروه تسهیلات بانکی

گزارش تصویری

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false