×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بابایی: ۲ برابر شدن محصولات تولیدی آذرمرجان در گرو ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات+ فیلم

۲ برابر شدن محصولات تولیدی آذرمرجان در گرو ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، شرکت صنایع غذایی آذر مرجان در زمینه بسته بندی و فرآوری انواع محصولات دریایی، آبزیان، مرغ و گوشت گوسفند و گوساله با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰ تن به صورت گرم و منجمد فعالیت می‌کند.

به گزارش اکوپرشین: مهران بابایی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی آذر مرجان با بیان این مطلب به تیتریک‌آنلاین گفت: برای توسعه فعالیت‌های شرکت به ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز داریم. تخصیص این تسهیلات، علاوه افزایش تولید و اشتغالزایی باعث توسعه صادرات و ارز آوری بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی آذرمرجان درباره زمان آغاز به کار این شرکت و اشتغالزایی آن گفت: مجموعه صنایع غذایی آذرمرجان در فضایی بالغ بر ۲۹۰۰ متر مربع در دو سالن مشتمل بر سردخانه‌هایی با ظرفیت ۵۰۰ تن مجهز به تونل انجماد بنا شده و درحال حاضر، ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

بابایی ظرفیت تولید شرکت صنایع غذایی آذر مرجان را ۵۰۰۰ تن در سال اعلام کرد و افزود: در این شرکت سالانه ۱۰۰۰ تن ماهی منجمد و گرم، ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد و گرم، ۱۰۰۰ تن گوشت گوسفند و ۱۰۰۰ تن گوشت گاو به صورت گرم و منجمد براساس آخرین استانداردهای روز بسته بندی می‌شود که بخشی از آن در بازارهای داخلی و بخشی نیز به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی گفت: آبزیان را اغلب از جنوب و بخشی از آبزیان را از جمله ماهی‌های پرورشی قزل آلا از شمال کشور، قزل آلای رنگدانه‌ای از کردستان و شهرهای اطراف و مرغ مورد نیاز را از کشتارگاه‌های استان تهیه می‌کنیم. بخش عمده گوشت گوساله و گاو را از کشتارگاه‌های داخلی و بخشی نیزاز طریق واردات تامین می‌کنیم.

توزیع محصولات آذرمرجان در سراسر کشور

مهران بابایی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی آذر مرجان

بابایی درباره نحوه توزیع محصولات تولیدی گفت: محصولات تولیدی شرکت صنایع غذایی آذرمرجان در فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای جانبو، دیلی مارکت، کوروش و رفاه توزیع می‌شود.

برخی نهادها و سازمان‌ها هم برای کارکنان خود متقاضی محصولات آذرمرجان هستند که این محصولات را به صورت پک در اختیارشان می‌گذاریم. همچنین بخشی از مواد غذایی رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها را تامین می‌کنیم.

به گفته بابایی، شرکت صنایع غذایی آذر مرجان، مجوز فعالیت در سراسر کشور را دارد و به همین دلیل مواد تولیدی این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌شود به طوری که این محصولات در فروشگاه‌های جنوب کشور هم به فروش می‌رسد.

شرکت آذر مرجان حتی مشتریانی از اصفهان دارد. در تهران هم به میزان قابل توجهی این محصولات توزیع می‌گردد. اما بخش عمده محصولات آذرمرجان در استان آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار توزیع می‌شود.

طرح توسعه برای افزایش تولید و اشتغالزایی

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی آذرمرجان از توسعه فعالیت‌های این شرکت خبر داد وگفت: طرح‌هایی برای افزایش تولید آبزیان مخصوصاً افزایش سرانه مصرف ماهی در استان و استان‌های همجوار در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در همین راستا می‌خواهیم سالن‌های بیشتری احداث کنیم.

با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل دایمی ایجاد می‌شود و میزان تولید سالانه شرکت بخصوص در بخش محصولات آبزی به ۲ برابر افزایش می‌یابد که به صورت گرم و منجمد عرضه خواهد شد.

بابایی اجرای طرح توسعه شرکت آذرمرجان را منوط به حمایت سازمان جهاد کشاورزی و دریافت تسهیلات عنوان کرد و گفت: برای طرح توسعه‌ای که در دست داریم به اعتبار و تسهیلاتی به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم و انتظار ما از مسئولین این است که در تامین این تسهیلات به ما کمک کنند تا بتوانیم فعالیت‌های شرکت را بیشتر توسعه بدهیم. بخصوص که با افزایش قیمت ماهی، مرغ و گوشت، نسبت به سال‌های گذشته به نقدینگی بیشتری نیاز داریم.

صادرات انواع آبزیان با وجود استانداردهای سخت گیرانه

صادرات انواع آبزیان با وجود استانداردهای سخت گیرانه

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی آذرمرجان درادامه به فعالیت این شرکت در عرصه صادرات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، ماهی منجمد، میگو، ماهی قزل آلا و فرآورده‌های دریایی را به طور غیر مستقیم به کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق صادر می‌کنیم.

البته این کشورها هر کدام استانداردهای بسیار سخت گیرانه خاص خود را دارند ولی ما همه این استانداردها را تامین کرده‌ایم و به صورت غیر مستقیم به این کشورها صادرات داریم اما در طرح‌های توسعه‌، مصمم به افزایش صادرات هستیم که باعث ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی می‌شود.

البته برای دستیابی به این هدف به تسهیلات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بستر لازم را برای رعایت استانداردهای کشورهای مقصد فراهم کنیم.

ضرورت اختصاص مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکننده

وی یکی از مشکلات تولید را افزایش قیمت مواد اولیه دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه باعث نیاز بیشتر به افزایش نقدینگی و سرمایه در گردش می‌شود.

مشکل دیگری که ما بخصوص در حوزه کشاورزی با آن مواجهیم اخذ مالیات است که انتظار داریم مشوق‌هایی در زمینه مالیات برای ما در نظر گرفته شود ؛ مثلا حداقل مالیات از ما اخذ شود.

وقتی مالیات حداقلی پرداخت کنیم قیمت تمام شده محصولات ما بسیار پایین می‌آید و درنتیجه سودی که برای عرضه محصولات در نظر می‌گیریم به نسبت سایر صنف‌ها بسیار اندک خواهد بود.

اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم تولید را افزایش دهیم و قیمت تمام شده محصولات بشدت کاهش می‌یابد و با حداقل قیمت به دست مردم و مصرف کننده‌ نهایی می‌رسد.

تلاش برای ارتقای امنیت غذایی و افزایش کیفیت محصولات

تلاش برای ارتقای امنیت غذایی و افزایش کیفیت محصولات

بابایی، تامین امنیت غذایی کشور و ارتقای کیفیت و افزایش تازگی محصولات را یکی از دغدغه‌های شرکت‌ آذرمرجان بیان کرد و گفت: در سالی قرار داریم که سال رونق تولید و مهار تورم نامگذاری شده است. با توجه به این نام گذاری، مهم ترین دغدغه‌ ما اشتغال زایی و افزایش صادرات است.

بدیهی است اگر مسئولان حمایت کنند و تسهیلات و طرح‌های تشویقی برای شرکت آذرمرجان در نظر گرفته شود می‌توانیم در راستای امنیت غذایی و اشتغال زایی در استان و فراتر از آن در کشور گام برداریم.

مدیر عامل شرکت آذرمرجان در ادامه افزود: شرکت آذرمرجان یکی از اولین تولید کنندگان در صنعت بسته بندی ماهی و آبزیان است و مصمم هستیم که این کار را به صورت جدی و با کیفیت بیشتری نسبت به گذشته در سطح کشور انجام دهیم.

اما همان طور که گفته شد تنها با حمایت و کمک دولت و تخصیص تسهیلات قادر به توسعه فعالیت‌های شرکت در سطح کشور هستیم. حداقل به ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و مشوق‌های مالی نیاز داریم تا به این اهداف برسیم.

آمادگی برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی تنظیم بازاری

 بابایی به آمادگی شرکت برای توزیع عادلانه کالاهای تنظیم بازاری در استان اشاره کرد و گفت: چند سال است که مباشر توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان هستیم اما مدتی است کالای دولتی شامل گوشت گوسفندی و گوشت‌های وارداتی و مرغ‌های گرم وارداتی به استان آذربایجان شرقی کمتر تخصیص داده می‌شود.

در واقع سهم استان ما یعنی آذربایجان شرقی از گوشت‌های وارداتی و تنظیم بازاری بسیار کم است. در حالی که ما آمادگی داریم این محصولات را با توزیع عادلانه و با حداقل هزینه‌ و با کیفیت بالا به هم میهنانمان عرضه کنیم.

تاکید بر اطلاع رسانی برای قرار گرفتن آبزیان در سبد خانوارها

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی آذرمرجان در پایان ضمن تشکر از مسئولان استانی و کشوری گفت: از مسئولان محترم انتظار داریم از طرح‌های توسعه‌ شرکت و طرح‌های مرتبط با صادرات از ما حمایت کنند بخصوص فرایند دریافت مجوز‌های لازم برای صادرات را تسهیل کنند.

بابایی ارتقای آگاهی شهروندان را برای افزایش سرانه مصرف آبزیان ضروری دانست و تصریح کرد: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی کارهای فرهنگی قابل توجهی انجام داده است اما هنوز ماهی و سایر آبزیان در سبد خرید خانوارها جایی ندارد در حالی که مصرف گوشت آبزیان نقش مهمی در سلامت شهروندان دارد و این به عهده مسئولان بویژه رسانه ملی است که با اطلاع رسانی مداوم، فرهنگ مصرف آبزیان را در جامعه ترویج کنند.

عملیات تخلیه بار ماهی جنوب در شرکت صنایع غذایی آذرمرجان

شرکت صنایع غذایی آذرمرجان

شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان

شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
شرکت صنایع غذایی آذرمرجان
گزارش تصویری شرکت صنایع غذایی آذرمرجان

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false