×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر

تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر؛ نایب رئیس اتحادیه صنف صوت و تصویر، موبایل و آلات موسیقی ضمن بازید از نخستین «نمایشگاه صنعت موسیقی» با فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت و صنف به گفت‌وگو نشست.

به گزارش اکوپرشین به نقل از اقتصادمند، سعید اشتیاقی، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در سومین روز از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی کشور به همراه رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتحادیه صوت و تصویر از این نمایشگاه بازدید کرد.

اشتیاقی در این بازید که بیش از سه ساعت به طول انجامید از سالن‌های مختلف برپایی نمایشگاه دیدن کرد و با حضور در غرفه‌های مختلف نمایشگاه صنعت موسیقی با صاحبان غرفه‌ها، فعالان صنف آلات موسیقی و متخصصان و دست‌اندرکاران این صنعت و صنف به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشست.

نایب رئیس اتحادیه صنف صوت و تصویر، موبایل و آلات موسیقی با مثبت ارزیابی کردن برپایی نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی کشور که در ۴ دهه پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است از حمایت و همراهی اتحادیه صوت و تصویر در برگزاری آن خبر داد و گفت: این رویداد بار دیگر ثابت کرد که کشور ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه ساخت سازها و آلات موسیقی و آموزش و پرورش استعدادهای موسیقی دارد.

اشتیاقی با اشاره به غرفه‌های متعدد ساخت سازهای تخصصی ایرانی و بین‌المللی تصریح کرد که اینها بخش کوچکی از هنرمندان و اساتید طراح و سازنده ساز هستند چراکه برخی از ایشان در استان‌های دیگر به‌دلیل دوری مسافت و آماده نبودنشان نتوانستند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر

او خاطرنشان کرد که در دیدار با فعالان این صنعت و صنف، اغلب ایشان درخواست داشتند که زمان برگزاری نمایشگاه به خرداد یا تیرماه تغییر پیدا کند و حتی این ظرفیت را دارد که سالانه دو نمایشگاه با دسته‌بندی تخصصی مختلف برگزار شود.

سعید اشتیاقی با بیان اینکه واحدهای صنفی آلات موسیقی یکی از رسته‌های اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران هستند، اضافه کرد: در دیدارهای مختلف با متخصصان و فعالان این صنعت و صنف و هنر از ایشان خواسته شد تا تعامل بیشتری با اتحادیه خود داشته باشند و پیشنهاد شد که به‌منظور تقویت و ارتقای جایگاه این رسته در اتحادیه، کارگروه یا کمیته تخصصی موسیقی با حضور پیشکسوتان و متخصصان این صنف و رسته زیرنظر اتحادیه تشکیل شود.

نایب رئیس اتحادیه صنف صوت و تصویر، موبایل و آلات موسیقی با اشاره به فعالیت دیگر تشکل‌های فعال در حوزه موسیقی ازجمله انجمن موسیقی ایران، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران و … یادآور شد که می‌توان با تعامل و تفاهم فی مابین، ضمن حمایت همه‌جانبه از حقوق صنفی برای تقویت بیشتر و بارور ساختن ظرفیت و توانمندی‌های مغفول مانده این صنعت و صنف تلاش کرد.

تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر

اشتیاقی همچنین با اشاره به استقبال کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران از برپایی نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی اظهار داشت که آقای سیدمرتضی حاجی آقامیری، رئیس این کمیسیون با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه یادشده اعلام آمادگی کردند تا با هدف هم‌افزایی بیشتر میان تشکل‌های تخصصی و حمایت یکپارچه از هنر، صنعت و صنف موسیقی کشور، در برپایی نمایشگاه‌های بعدی صنعت موسیقی، مشارکت و همکاری کنند.

او استقبال مردم، هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان موسیقی کشور، جوانان و علاقمندان به موسیقی، بازیگران و خوانندگان از نخستین نمایشگاه صنعت موسیقی را ستودنی، قابل توجه و تقدیر دانست و تأکید کرد که نباید چشم خود را بر این همه علاقه به فرهنگ و هنر، استعداد و حمایت ببندیم.

نایب رئیس اتحادیه صنف صوت و تصویر، موبایل و آلات موسیقی با اشاره به برگزاری پنل‌های تخصصی در حاشیه برپایی نمایشگاه صنعت موسیقی و حضور اساتید بزرگی همچون فردین خلعتبری و … و اجرای موسیقی زنده از سوی نوازندگان نام‌آشنا و جویای نام، این رویداد را فرصتی برای بازآفرینی موسیقی کشور برشمرد.

تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر
تشکیل کمیته تخصصی موسیقی در اتحادیه صوت و تصویر
گزارش تصویری

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false