×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
ضرورت حذف خود تحریمی و بستر سازی برای رونق اقتصاد بدون نفت

شرکت ارمغان طراوت شمس با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ تن خرما یکی از بزرگترین شرکت‌های صادرکننده خرما به کشورهای مالزی، چین، اندونزی، تاجیکستان، افغانستان و ترکیه است که پتانسیل سالانه ۱۲ میلیون دلار ارز آوری را برای کشور دارد.

به گزارش اکوپرشین به نقل از بازارمشترک: مدیرعامل شرکت ارمغان طراوت شمس با بیان این مطلب گفت: در صورت تکمیل سردخانه و دریافت تسهیلات دولتی می‌توانیم ضمن اشتغال زایی، حجم تولید را سه برابر افزایش دهیم.

سالار حق‌پرست خسروشاهی، افزود: شرکت ارمغان طراوت شمس در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در استان آذربایجان شرقی بخش خسروشاه احداث شده و دارای ۳ سالن با ۱۰ خط تولید، ۲ خط شست و شو و انباری به متراژ ۴۳۰۰ متر است که ۵۰۰ مترمربع از این فضا به بخش اداری اختصاص دارد.

در این شرکت ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند. به گفته خسروشاهی، در تعامل با زندان مرکزی استان آذربایجان شرقی ۸۰ مددجوی زندانی نیز درکنار سایر کارکنان شرکت مشغول به کارند.

صادرات به مالزی،چین، اندونزی، تاجیکستان، افغانستان و ترکیه

وی به سابقه ۴۰ ساله مدیران شرکت ارمغان طراوت شمس اشاره کرد وگفت: با این پیشینه، شرکت به طور رسمی از سال ۹۸ فعالیت خود را در زمینه صادرات خشکبار آغاز کرد و درحال حاضر، بیش از ۷۰درصد محصولات این شرکت به کشورهایی مانند مالزی، چین، اندونزی و ۳۰ درصد به کشورهای تاجیکستان، افغانستان و ترکیه صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت صنایع غذایی ارمغان طراوت شمس، یکی از استان‌های صادر کننده خرما را استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: ما مواد اولیه مورد نیاز را از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تامین می‌کنیم.

ظرفیت تولید شرکت ارمغان طراوت شمس، ۵۰ تن خرما در روز است که در صورت تکمیل سردخانه و تخصیص تسهیلات می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال، تولید را به میزان سه برابر افزایش دهیم.

ضرورت حذف خود تحریمی و بستر سازی برای رونق اقتصاد بدون نفت

سالار حق پرست ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های حوزه صادرات گفت: تعهد ارزی برای صادرات محصولات کشاورزی بخصوص خرما وخشکبار نوعی خود تحریمی است که توان رقابت شرکت‌های ایرانی را با رقبای خارجی بشدت تضعیف کرده است.

به همین دلیل از مسئولین محترم انتظار می‌رود در راستای منویات مقام مقام معظم رهبری که همواره بر رونق تولید و اقتصاد بدون نفت تاکید می‌کنند این مانع بزرگ تولید و صادرات را از سر راه تولید کنندگان بردارند و بستر لازم را برای افزایش اشتغال زایی، ارزآوری و شکوفایی و رونق تولید فراهم سازند.

یک ریال هم تسهیلات نگرفته‌ایم

 مدیر عامل شرکت ارمغان طراوت شمس در ادامه تخصیص تسهیلات به تولید کنندگان را یکی از مشوق‌های کارساز برای رونق تولید و اشتغالزایی اعلام کرد و افزود: با آنکه شرکت ارمغان شمس طراوت یکی از بزرگترین شرکت‌های صادر کننده خرما است و این شرکت پتانسیل سالانه بیش از ۱۲ میلیون دلار صادرات خرما را دارد، اما با وجود پیگیری‌های فراوان تاکنون موفق به اخذ تسهیلات از دولت محترم نشده‌ایم.

در حالی که برای توسعه فعالیت‌های شرکت و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت نیاز داریم تا بتوانیم سردخانه و سالن تولید احداث کنیم.

علاوه براین، برای تامین مواد اولیه به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم. بدیهی است حمایت دولت محترم و تخصیص این تسهیلات می‌تواند علاوه بر افزایش اشتغالزایی، باعث رونق تولید و ارزآوری بیشتر برای کشور شود.

سالار حق پرست ازتحریم‌های ظالمانه به عنوان یکی دیگر از موانع ومشکلات بر سر راه تولید و صادرات نام برد و تصریح کرد: تحریم‌ها سبب شده ارسال کالا و عودت ارز هزینه بر باشد و در نتیجه هزینه‌های زیادی را بر تولید کننده تحمیل می‌کند.

شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس
شرکت ارمغان طراوت شمس

وی در پایان از همکاری و حمایت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از جمله مهندس برنو، دکتر مهردادی و دکتر افشانی تشکر کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false