×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

دبیر کارگروه ثبت نرم افزار از برگزاری جلسه کارگروه نظارت و ارزشیابی و ثبت نرم افزار و صدور ۱۷۷ مجوز از سوی این کارگروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین­الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال، در هشتادمین جلسه کارگروه ثبت نرم­افزار که در هفته اول اسفند ماه سال جاری برگزار شد با صدور ۱۷۱ مجوز از مجموع یک صد و هشتاد و چهار درخواست مطرح شده در این کار گروه موافقت گردید.

علی جاودانی، دبیر و سخنگوی این کارگروه افزود: از تعداد اثر مورد بررسی قرار گرفته در این جلسه هفت اثر رد درخواست گردیده و نیازمند اصلاح محتوایی تشخیص داده شدند.

در این جلسه که به ریاست محمد صادق افراسیابی، معاون رسانه­های دیجیتال مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال برگزار شد، از مجموع درخواست­های مورد تأیید قرارگرفته یازده نرم افزار، گواهی ثبت نرم­افزار دریافت خواهند کرد و تعداد هشتاد اثر، مجوز نشر اخذ خواهند نمود و نیز به تعداد هشتاد و شش حامل دیجیتالی مجوز تکثیر اعطا خواهد شد.

از جمله نرم­افزارهای حائز اخذ مجوز می­توان به «سروش علوی»، «کودکان خوش بیان۱»، «خورشید ولایت»، «سامانه ختم قرآن کریم صالح»، «بوستان آیات ۴»، «ترانه­های خاله ستاره ۲»، «جهاد اقتصادی»، «شادونه»، «سروش رمضان»، «دایره­المعارف»، «دانشنامه علوم» و … اشاره نمود.

جاودانی افزود: این جلسات به همت واحد امور بسته­های نرم­افزاری معاونت رسانه­های دیجیتال مرکز هر هفته برگزار می­گردد تا در مورد نرم­افزار هایی که روال بررسی محتوایی آن­ها به اتمام رسیده تصمیم نهایی صدور مجوز اخذ گردد.

وی گفت: به تمامی خریداران و مخاطبین نرم­افزارهای رایانه­ای در کشور پیشنهاد می­شود برای رونق کمّی و کیفی آثار نرم­افزاری کشور و همچنین حذف آثار بی­کیفیت و بدون پشتیبانی و نیز حمایت از حقوق مادی و معنوی تولیدکننده داخلی نرم­افزار، از بسته­های نرم­افزاری اصل و دارای مجوز استفاده کنند و از کپی نرم­افزارهای تولید داخل جداً خودداری نمایند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false