×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

کره ای ها بهترین شده اند و حالا کمتر شرکتی می تواند با آنها در زمینه محصولات دو هسته ای و هانی کام رقابت کند. و حالا هم گالکسی تب ۷ پلاس. انتظار داشتیم تا این محصول خیلی زودتر وارد ایران شود….

کره ای ها بهترین شده اند و حالا کمتر شرکتی می تواند با آنها در زمینه محصولات دو هسته ای و هانی کام رقابت کند. و حالا هم گالکسی تب ۷ پلاس. انتظار داشتیم تا این محصول خیلی زودتر وارد ایران شود. اما بالاخره شرکتی که نمایندگی انحصاری واردات و پشتیبانی گالکسی تب ها را در ایران بعهده دارد ، این محصول را در چند روز گذشته وارد ایران نموده است. در اینجا کلیه مشخصات این تبلت را بصورت اجمالی نقد و بررسی می کنیم.

سامسونگ گالکسی تب ۷.۰ پلاس یک تبلت ۷ اینچی است که از خانواده معروف گالکسی هاست. یک تبلت خوش دست و زیبا که میتواند نظر هر کسی را به سمت خود جلب کند.

مشخصات و صفحه نمایش

از نظر قطعات داخلی گالاکسی تب ۷.۰ پلاس شبیه به بسیاری از تبلتهای دیگری است که ما امسال آنها را دیده ایم . این تبلت دارای یک پروسسور ۱.۲ گیگاهرتزی دو هسته ای، ۱ گیگابایت رم، ۱۶ ، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (بستگی به این دارد که شما چقدر برای خرید هزینه کنید) ، ارتباط از طریق Wifi ، بلوتوث ۳.۰، یک شتاب سنج، جیروسکوپ ، قطب نمای دیجیتال، یک دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو میباشد.

برای کسانی که علاقمند به تست کارایی و بازدهی آن هستند می بایست گفت که در آزمایشات و تست های فنی که انجام شد، گالاکسی تب ۷.۰ پلاس به مراتب امتیازات بالاتری نسبت به سایر تبلت های سامسونگ و بعضی از اسمارت فون های دوهسته ای کسب کرد. امتیازی که گالاکسی تب ۱۰.۱ در این تستها و آزمایشات کسب کرد رقمی در حدود ۲۰۰۰ ، بیشتر اسمارت فون های دو هسته ای که اخیرا تست شد و همچنین گالاکسی تب ۸.۹ رقمی در حدود ۲۵۰۰ و ۷.۰ پلاس در چندین آزمایش که بصورت مداوم انجام شد رقمی بین ۲۸۰۰ و ۳۵۰۰ را کسب کرد. این رقم دو برابر امتیاز گالاکسی تب ۱۰.۱ نیست ولی فوق العاده امتیاز بالایی به شمار می آید.

سرانجام، صفحه نمایش ۷.۰ پلاس، یک ال سی دی ۷ اینچی به همراه رزولشن ۱۰۲۴*۶۰۰ پیکسل می باشد. این مقداری کمتر از رزولشن ۱۲۸۰*۸۰۰ است که در بعضی از تبلتها با صفحه نمایش بزرگتر وجود دارد.

طراحی

در مقایسه با تبلت کیندل فایر، لبه های گالاکسی تب ۷.۰ پلاس مقدار کمی بزرگتر است (منطقه اطراف صفحه نمایش)، باریکی آن ۹.۹ میلیمتر و وزن آن ۳۴۵ گرم یعنی کمتر از کیندل فایر است. بر خلاف کیندل فایر که خیلی مکعبی و با لبه هایی تقریبا بدون انحناست، طراحی لبه های سامسونگ بسیار زیبا و با انحنای کافی است. در واقع طراحی آن تا حدی شبیه به گالاکسی نوت می باشد مخصوصا در پشت آن که یک دوربین و فلاش ساده همانند نوت قرار گرفته است، اما بیشتر مقیاس کوچکتری از تبلتهای گالاکسی ۸.۹ یا ۱۰.۱ سامسونگ است. سامسونگ تب ۷.۰ پلاس کمی ضخیم تر از هر ۲ مدل تبلت دیگر سامسونگ است.

در ۷.۰ پلاس دکمه های مربوط به کنترل صدا و روشن کردن دستگاه در قسمت بالا یا راست تبلت قرار گرفته اند، البته بستگی به جهت استفاده شما از تبلت دارد. این دکمه ها برای استفاده کردن بسیار آسان و مناسب هستند. دو بلندگو در قسمت پایین آن قرار گرفته اند که به نظر نمیرسد زیاد قدرتمند باشند اما در مجموع وجود دو اسپیکر استریو برروی یک تبلت ۷ اینچی خوب است.

دوربین های جلو و پشت آن نیز مناسب به نظر می رسند مخصوصا اگر به این نکته توجه کنیم که کیندل فایر اصلا دوربینی ندارد. یک خروجی صدا نیز در قسمت بالا و سمت راست این تبلت قرار دارد.

در کمال تعجب ، سامسونگ دارای یک اسلات مخصوص microSD card در قسمت چپ تبلت می باشد. یک پورت کوچک infrared نیز در قسمت پایین آن قرار دارد. بزرگترین پورتی که در قسمت پایین آن قرار گرفته است همان پورتی است که بقیه تبلتها نیز دارند یعنی پورت شارژ اختصاصی آن. بجای شارژ کردن از طریق micro USB یا چیزهای دیگر، سامسونگ در این زمینه مسیر اپل را رفته است و از پورت ۳۰ پینی مخصوص خود درآنجا استفاده کرده است.

اگر علاقمند به اتصال از طریق HDMI ،micro USB یا فرمتهای دیگر هستید شما مجبور هستید که یک کابل تبدیل تهیه کنید. اگر هم به هر دلیلی شما در محلی با شارژر خود دچار مشکل شدید واقعا هیچ راه دیگری برای شارژ کردن دستگاه خود ندارید پس می توان نتیجه گیری کرد که این موضوع دقیقا یک نقطه ضعف برای سامسونگ و این تبلت به شمار می آید البته این ضعف در آیپد اپل هم وجود دارد.

سیستم عامل

سیستم عامل مورد استفاده در این تبلت اندروید ۴.۰ (Ice Cream Sandwich) است. سیستم عاملی که امکان داشتن Voice Call را برای این تبلت ممکن می سازد و این امکان را بعنوان یکی از مزیتهای این تبلت نسبت به سایر رقبا می توان قلمداد نمود.

در زمینه رابط کاربری ، ۷.۰ پلاس از رابط کاربری TouchWiz استفاده می کند ، یک رابط کاربری سفارشی که دقیقا نوع دید و احساس هر کسی نسبت به اندروید ۴.۰ (Ice Cream Sandwich) را بهتر می کند. به هرحال تبلت اندرویدی سامسونگ از جمله دلنشین ترین تبلت ها برای استفاده است .

رابط کاربری یا interface تبلت کیندل فایر، رقیبی قدرتمند برای آن بحساب می آید. در تبلت آمازون به شما بیشتر سرویس ها و امکانات آمازون پیشنهاد میشود در صورتی که در گالکسی تب بیشتر سرویس های گوگل و همچنین اندروید مارکت که شامل متنوع ترین اپلیکشن ها و برنامه های کاربردی است به کاربر پیشنهاد می شود . شاید تنها شکایتی که بشود از رابط کاربری آن کرد، این است که بعضی وقتها تعویض بین صفحات کمی کند و با آهستگی انجام شود، البته نه زیاد تاثیرگذار و نگران کننده.

باتری

گالاکسی تب ۷.۰ دارای یک باتری ثابت ۴۰۰۰mAh است. هیچ برآورد زمانی از طرف سامسونگ برای باتری این تبلت ارائه نشده ولی طبق آزمایشات موجود، این باتری قادر به نگهداری شارژ بیشتر از یک هفته در حال idle و قابلیت نگهداری شارژ بین ۷-۹ ساعت در حالت انجام کارهای عادی را دارد . به نظر میرسد که در این زمینه هم گالاکسی تب ۷.۰ پلاس مشکلی ندارد.

دوربین

برخلاف کیندل فایر آمازون، گالاکسی تب ۷.۰ پلاس دارای دوربین می باشند البته آنها زیاد قدرتمند نیستند اما به هر حال وجود دارند و می توانند در بعضی مواقع مفید باشند. بعد از عرضه آیپد و دو گالکسی تب بزرگتر سامسونگ، ۷.۰ پلاس دارای یک دوربین ضعیف ۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو تبلت می باشد. هیچ چیز منحصربه فردی در مورد این دوربین ها وجود ندارد اما می توان از آنها در هنگام استفاده از چند نوع اپلیکشن یا استفاده در ویدئو کنفرانس یا برای چت و گفتگو استفاده کرد.

البته اصلا به پای دوربین اسمارت فون های جدید موجود در بازار نمی رسد ضمن اینکه در مجموع و طبق اطلاعاتی که درمورد سایر تبلت ها هم وجود دارد، معمولا از دوربین های قدرتمندی در تبلت ها استفاده نمیشود.

جمع بندی

در مقایسه با تبلت آمازون، شما دارای حافظه داخلی بیشتر، صفحه نمایش بهتر، دو برابر رم، طراحی بهتر و دوربین هستید ولی در مقابل مبلغ خرید آن حدود ۲ برابر قیمت خرید کیندل فایر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false