×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام از ایجاد بانک مشترک صنایع کوچک و صنوف با همکاری مرکز اصناف و امور بازرگانان خبرداد.

به گزارش سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران فخراله مولایی درگردهمایی سراسری مدیران سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ایجاد بانک مشترک صنایع کوچک و صنوف با همکاری مرکز اصناف را از ماموریت های جدید سازمان برشمرد .

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعات صنایع کوچک کشور در سال آینده خبرداد.

مولایی ، پیاده سازی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرکهای صنعتی و تحقق پرشمارترین خصوصی سازی را از مهمترین برنامه های این مجموعه در سال ۹۱ عنوان کرد وابلاغ طرح طبقه بندی مشاغل را نقطه عطفی در فعالیت این سازمان دانست.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت همچنین به وضعیت صندوق ضمانت صنایع کوچک نیز اشاره کرد وگفت: نگرانی هایی در مورد صندوق ضمانت صنایع کوچک وجود دارد که امیدواریم با افزایش سرمایه این صندوق این دغدغه برطرف شده و خدمات ضمانتی بیشتری به واحدهای صنعتی ارائه شود.

وی طرح کمک به نوسازی صنایع در ۱۲ هزار واحد صنعتی با اولویت رفع تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را از برنامه های این سازمان در طول برنامه پنجم برشمرد و تکمیل و راه اندازی طرح های دارای حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور را از مهمترین برنامه های سازمان در سال آتی عنوان کرد.

به گفته وی ، با تکمیل و راه اندازی این طرح ها در سال ۹۱ بیش از اشتغال ۱۱۷ هزار نفر در سراسرکشور ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه یک سوم صنایع در شهرک های صنعتی مستقر است و یک چهارم تولید دراین مکان ها محقق می شود ، گفت: شهرک های صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید صادراتی دارند وحدود ۵۰ درصد اشتغال صنعتی درشهرک ها و نواحی صنعتی سراسرکشور در این بخش ایجاد شده است.

وی با اشاره اینکه ۲۷ هزار و۲۰۰واحد صنعتی در حال حاضر در شهرک ها ونواحی صنعتی فعال و ۲۸هزار و۷۰۰واحد صنعتی نیز نیمه تمام هستند، افزود: تلاش ما در سازمان این است که ظرفیت تولید در واحدهای فعال را بالابرده و واحدهای نیمه تمام را هرچه سریعتر تکمیل کنیم .

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت به تدوین لایحه بودجه۹۱ اشاره و تصریح کرد: با تلاش مدیران سازمان وموافقت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری موفق شدیم، دو ردیف اعتباری جدید به منظور توسعه خوشه های صنعتی و تصفیه پساب صنعتی با اعتبار سالیانه ۱۴ میلیارد تومان دریافت کنیم، همچنین ۳۱میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمان های توسعه ای برای تکمیل زیر ساخت های عمرانی به این سازمان اختصاص یافت.

وی به تدوین اساسنامه جدید سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اشاره کرد وگفت: به تازگی اساسنامه جدید سازمان به عنوان سازمانی توسعه ای در عرصه بنگاه های کوچک و متوسط تدوین ونهایی شده ودر انتظار تایید نهایی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false