×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

سر وزیر ایالت بلوچستان پاکستان، گفت:براساس توافقات انجام گرفته , ایران یکهزار مگاوات برق به کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان صادر خواهد کرد.

به گزارش منابع محلی, نواب اسلم رییسانی سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان واردات برق از ایران به شھر کویته را به عنوان یکی از موفقیت های دولت این کشور عنوان کرد و از اعضای جدید مجلس سنای پاکستان از ایالت بلوچستان خواست تا این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به افزایش واردات ۷۰ مگاواتی برق از ایران برای مناطق مکران و دیگر بخش ھای این منطقه، افزود: جمھوری اسلامی ایران ھم اکنون برای صادرات ۱۰۰۰ مگاوات برق به کویته پاکستان فعالیت ھای خود را در این زمینه آغاز کردہ است.

سروزیر ایالت بلوچستان فراھم کردن انرژی برق برای مناطق گوادر، مکران و شھر کویته را یکی از امور مفید و ثمر بخش دولت پاکستان خواند و گفت: بدون اقدامات موثر و همراهی دولت ایالتی بلوچستان با دولت مرکزی پاکستان این پروژہ امکان پذیر نبود.

وی با ابراز تشکر از آصف علی زرداری رییس جمھوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان از انجام فعالیت ھای موثر در زمینه واردات انرژی از ایران، در ادامه یادآور ھمکاری صمیمانه مقامات دولت ایالتی بلوچستان و دولت جمھوری اسلامی ایران شد.

نواب اسلم رییسانی پروژہ عظیم انتقال گاز ایران را برای پاکستان برای حل بحران انرژی در این کشور مھم ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان جدید مجلس سنای پاکستان از ایالت بلوچستان باید برای ایجاد پیشرفت و توسعه بیشتر در این پروژہ ھا نقش خود را ایفا کنند.

رسانه های محلی به نقل از سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان نوشتند: برای پایان دادن ھر چه سریعتر به بحران انرژی در پاکستان تکمیل پروژہ انتقال گاز از ایران ضروری به نظر میرسد.

نواب رییسانی از تلاش برای تکمیل پیش از موعد پروژہ انتقال ۱۰۰۰ مگاوات برق از ایران به کویته بلوچستان خبر داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false