×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

شهردار منطقه ۲۱ در نشست مشترک خود با شهروندان فعال در امر تفکیک زباله از مبدا بر نهادینه کردن این فرهنگ در بین شهروندان تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ در این جلسه که با حضور شهردار منطقه ۲۱ ، معاون زیست محیطی و خدمات شهری ، مدیر اداره بازیافت منطقه و جمعی از شهروندان فعال در امر تفکیک زباله از مبدا در سالن جلسات شهرداری برگزار شد محمد صارمی زاده شهردار منطقه ۲۱ ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به حاضرین با اشاره به این مطلب که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد گفت : اگر به معنای واقعی به این جمله توجه شود بسیاری از مشکلاتی که امروز پیش روی شهرها قرار دارد حل می شود ، بی توجهی به آموزه های دینی یکی از مهمترین چالشهایی است که در جامعه با آن روبرو هستیم ، این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه که فاقد جهان بینی و خط مشی اسلامی ما هستند با استفاده از آموزه های دینی مسلمانان و کاربردی کردن آن به پیشرفتهای قابل ملاحظه ای دست یافتند به طوریکه امروز الگوی ما شده اند .
وی افزود : اگر فرهنگ رعایت حقوق شهروندی ، نظافت ، نظم در کارها و … در جامعه و در بین شهروندان به معنای واقعی کلمه رعایت شود زیبایی را به ارمغان می آورد که هم شهر از آن بهره مند می شود و هم شهروند .
شهردار منطقه ۲۱ در بخش دیگری از صحبتهای خود به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت : طبیعتی که امروز در اختیار ما انسانها به عنوان اشرف مخلوقات قرار دارد امانتی است که باید به دست نسلهای دیگر هم برسد ، بی توجهی به طبیعت باعث از بین رفتن آن شده و حیات نسل آینده را نیز به خطر خواهد انداخت .بسیاری از امراض و بیماریهایی که امروز در جامعه شیوع یافته ریشه در بی توجهی به منابع طبیعی است . آنچه مهم است آن است که باید کاری کرد که احساس مسئولیت و تعلق خاطر نسبت به طبیعت در شهروندان بیش از پیش ایجاد شود ، شهروندان باید خود را در مقابل طبیعت ، شهر و محله خود مسئول بدانند چرا که بی تفاوتی و عدم احساس مسئولیت تبعات جبران ناپذیری را با خود به همراه دارد که همه آحاد جامعه از آن متضرر می شوند .
صارمی زاده مشارکت شهروندان منطقه ۲۱ را در امر تفکیک زباله از مبدا مثبت ارزیابی کرد و افزود در سالهای گذشته تولید زباله ” تر ” در منطقه ۲۱ به ازای هر نفر ۸۰۰ گرم بود ، اما با اقدامات اداره بازیافت و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدا این مقدار در سال جاری به ۶۰۰ گرم رسیده است . این موضوع نشان می دهد که شهروندان منطقه ۲۱ افرادی مشارکت جو و دوست دار طبیعتند اما این بدان معنا نیست که کار به پایان رسیده است بلکه باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا از مقیاس محله به سطح خانه ها کشانده شود .
او در ادامه خاطر نشان کرد : بانوان به عنوان مدیران شهری در خانواده نقش موثری در نهادینه کردن این فرهنگ دارند ، آنها می توانند در سایه تعامل و مشارکت بیشتر با بدنه شهری به حل یکی از مهمترین مشکلات شهر که همان تولید انبوه زباله است کمک کنند .
در ادامه این جلسه معاون خدمات شهری و زیست محیطی شهرداری منطقه درباره اهمیت تفکیک زباله از مبدا و نقش مشارکت شهروندان در تحقق این امر به موارد مهمی اشاره کرد .
مدیر اداره بازیافت نیز با ارائه آمار و ارقام به بخشی از فعالیتهای این اداره اشاره کرد .
در پایان از ۳۰ نفر از شهروندان فعال در زمینه تفکیک زباله از مبدا در منطقه ۲۱ تقدیر شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false