×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تدوین استانداردی برای احراز صحت اخبار پیشرفتهای علمی و فناوری تأکید کرد.

 محمدرضا مخبر دزفولی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌انعکاس رسانه‌ای پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور باید با دقت انجام شود و در صورت بروز هرگونه اشکال،‌ دست‌اندرکاران باید در این زمینه به سرعت اطلاع‌رسانی کنند.
 
وی افزود:‌ با توجه به اشتیاق افکار عمومی برای دریافت اخبار این پیشرفت‌ها،‌ به‌عنوان یک سرمایه ملی نباید با اطلاع‌رسانی غیرموثق، این سرمایه به خطر بیافتد.
 
تدوین استاندارد برای احراز صحت اخبار پیشرفت‌های علمی و فناوری
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، باید اقداماتی برای تدوین استانداردهای احراز صحت اخبار منتشر شده در حوزه پیشرفت‌های علمی و فناوری در کشور و جهان با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد،‌ انجام دهد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ‌در مورد لزوم تخصیص ارز مناسب برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی،‌ دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی ارائه کنند تا از طریق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص این موارد، پی‌گیری لازم انجام شود.
 
تشکیل اولین جلسه ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری
 
در این جلسه دکتر نسرین سلطانخواه،‌ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز گفت:‌ ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری، خوشبختانه اولین جلسه خود را تشکیل داد و در این جلسه ‌تشکیلات‌ و شرح وظایف این ستاد به تصویب رسید.
 
ارتقای رتبه ایران به رتبه سوم تولید مقالات علمی در سیستم‌های فازی جهان
 
دکتر محمدمهدی زاهدی – رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه، ‌از ارتقای رتبه ایران تولید مقالات علمی در سیستم‌‌های فازی، به رتبه سوم جهان خبر داد.
محمدرضا مخبر در ادامه این جلسه درباره سند سلولهای بنیادی که در جلسه ارائه شد، گفت:‌ توجه به مبانی فقهی، ‌حقوقی و اخلاقی این حوزه از علم پزشکی و جهت دادن آن به سمت درمان بیماری‌های شایع باید در این سند پررنگ‌تر شود.
 
وی افزود:‌ هر چند تجارت سلول‌های بنیادین در جهان ارزش افزوده زیادی ایجاد کرده است،‌ ولی رویکرد ما در این زمینه به نگاه انسانی بیشتر توجه دارد.
 
دستاوردهای متفکران سایر ادیان الهی می‌تواند در این حوزه سودمند باشد
 
حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا نیز در این جلسه گفت:‌ باید در این حوزه نگاه به سمت مطالعات معرفت‌شناسی و فلسفه علم بیشتر شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دستاوردهای متفکران سایر ادیان الهی نیز می‌تواند در این حوزه سودمند باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false