×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که طی چند سال اخیر در این خصوص صورت گرفته اکنون آذربایجان‌شرقی در رابطه با موضوع روستاهای هدف گردشگری حرف برای گفتن دارد.

صفر اصغری در نخستین کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای هدف گردشگری کشور در تبریز، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران، راهنماها و بلدچی‌های محلی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت چشمگیر استان در زمینه معرفی روستاهای دارای ظرفیت از طریق توجه جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی طی چند سال اخیر مشهود بوده است.
اصغری، ثبت کلیسای سنت استپانوس در جلفا و بازار تبریز در فهرست آثار جهانی یونسکو را توسط سازمان میراث فرهنگی یکی از عوامل موفقیت استان در زمینه جذب گردشگر خارجی دانست و گفت: بخشی از دلایل افزایش آمار ورودی گردشگران خارجی به استان با وجود تبلیغات منفی رسانه‌های غربی مدیون تلاش‌های مسئولان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در ثبت آثار ملی و به خصوص جهانی است.
وی در ادامه ثبت روستای صخره‌ای کندوان در فهرست آثار جهانی یونسکو را مولفه قدرتمند دیگری در پررنگ‌تر کردن صنعت گردشگری خارجی آذربایجان‌شرقی دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با تکمیل هرچه سریع‌تر پرونده این اثر و تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی استان تعداد آثار ثبت جهانی شده این استان به سه مورد برسد.
اصغری با اشاره به رشد آمار کشوری مربوط به گردشگری از سال ۸۴ و در طول دولت احمدی‌نژاد، افزایش چند برابری ثبت آثار ملی کشور را حاصل تلاش مدیران در این دوره عنوان کرد و گفت: تامین اعتبارات زیرساختی گردشگری و افزایش آن از سال ۸۴ تا سال ۹۰ حکایت از توجه دولت‌های نهم و دهم به صنعت گردشگری داشته است.
وی، افزایش آمار ورود گردشگران خارجی به کشور از ۱.۹ به ۳.۲ در طول شش سال را دیگر شاخص توجه مدیران دولت احمدی‌نژاد به صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: درآمد حاصل از ورود گردشگران خارجی در سال ۸۴ یک میلیارد دلار بوده که در سال ۹۰ به ۶ میلیارد دلار رسیده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در کشور به خاطر عده‌ای، باب تشکر بسته شده است، یادآور شد: باید از زحمات مدیران توانمند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکر کرد که توانست طی چند سال صنعت نسبتاً خاموش گردشگری آذربایجان‌شرقی را توسعه و رونق دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false