×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

بر اثر وقوع سه مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان، یک عابر پیاده کشته و ۲ عابر پیاده ی دیگر راهی بیمارستان شدند.

 مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان  آذربایجانشرقی، در تشریح چگونگی وقوع این تصادفات گفت: بر اثر برخورد کامیون با عابر پیاده در ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز گذشته _ ۹ آبان _ در جاده ی تبریز آذرشهر نرسیده به پلیس راه، عابر پیاده در دم جان باخت.
حبیب حسینقلی زاده همچنین از برخورد مینی بوس با عابر پیاده در سه راهی ولیعصر در مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی تبریز در ساعت یک بامداد امروز خبر داد و گفت: مرد ۳۷ ساله هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری است ولی به علت شدت صدمات وارده وضعیت چندان مساعدی ندارد.
وی همچنین با اشاره به شاخ به شاخ شدن دو دستگاه سواری نرسیده به سه راهی اهر از سمت تبریز در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت: هر چند این سانحه فقط به خودروهای خسارت وارد کرد، ولی سهل انگاری یک تن، حادثه ی دیگری رقم زد.
وی ادامه داد: در پی شاخ به شاخ شدن این دو دستگاه سواری، جوان ۲۶ ساله، بجای نصب تابلوی اخباری در خیابان به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و کاهش آسیب های احتمالی به خودروها، خود در منطقه تصادف ایستاده و به رانندگان عبوری علامت می داد.
حسینقلی زاده یادآور شد: بدلیل سهل انگاری یک راننده خودروی سواری، این جوان هم اکنون در بیمارستان امام رضا بستری شده است و وضعیت جسمی وی چندان مساعد نیست.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یکی میزان بالای کشته شدن عابران پیاده در تصادفات را، نهادینه نشدن فرهنگ عبور از خط کشی عابر پیاده و استفاده از پل هوایی در میان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسیاری موارد مشاهده شده که به فاصله کمی از محل وقوع حادثه تصادف عابر پیاده با خودرو، پل هوایی یا گذرگاه خط کشی ویژه تردد عابر پیاده وجود داشته  است.
وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاری، تنبلی، عجله و هزاران دلیل و بهانه دیگر که البته هیچ کدام آنها منطقی هم نیست، فاجعه جبران ناپذیری رقم خورده که به بهای مرگ انسانی تمام شده است.
حسینقلی زاده با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین مربوط به عبور از گذرگاه عابر پیاده و پل هوایی در جامعه مختص قشر خاصی نیست گفت: اگرچه در برخی موارد سالمندان به دلیل کهولت سن حاضر به استفاده از پل هوایی نیستند، اما در موارد بسیاری دیده می شود جوانان و افراد میانسال ترجیح می دهند به جای تردد ایمن از پل هوایی با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان برای گذشتن از نرده های بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهایی که با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.
به گزارش ایسنا: آمارهان نشان میدهد سالانه بیش از یک هزار عابر پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که حدود ۴۵ درصد از تلفات تصادفات درون شهری و نزدیک به ۴۰ درصد تصادفات جاده ای را عابران پیاده تشکیل می دهند.
آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از یک سو بیانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پیاده و از سوی دیگر آسیب پذیر بودن آنها در چرخه ترافیک، خودرو و تصادفات است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false