×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

یک اقتصاد دان گفت: سیاست های پولی بانک مرکزی یکی از بی ثبات ترین سیاست های ایران است.

غلامرضا کیامهر، اقتصاد دان در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری موج در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه رییس کل بانک مرکزی شیفته سخنرانی و مصاحبه است.
وی افزود: در حالی که روسای بانک های مرکزی دنیا به دلیل تاثیر سخنان آنها بر بازارهای پولی، کم حرف ترین افراد هستند در مقابل رییس بانک مرکزی ایران نشست های خبری مختلفی برگزار می کند.
کیامهر گفت: متاسفانه رییس کل بانک مرکزی در هر یک از سخنرانی های خود، صحبتهایی با ۱۸۰ درجه تفاوت نسبت به دفعه قبل ارایه می کند.
وی ادامه داد: این روند سبب می شود تا آشفتگی در بازار ایجاد شود و صحبت های رییس کل بانک مرکزی دیگر برای صرافان و مردم اهمیتی نداشته باشد.
این اقتصاد دان در پاسخ به اینکه سیاست های اقتصادی دولت نهم و دهم مبتنی بر منطق های اقتصادی بوده یا خیر، خاطر نشان ساخت: قصد ندارم وارد سیاست های دولت خاصی بشوم.
وی اضافه کرد: آشفتگی های اقتصادی حاصل یک فرآیند چندین ساله است.
کیامهر تصریح کرد: زمانی در دولت هاشمی رفسنجانی بحث تعدیل اقتصادی مطرح شد؛ در اردیبهشت هر سال، ۱۵ درصد به قیمت حامل های انرژی افزوده می شد.
وی بیان داشت: در حالی که رییس جمهور در نماز جمعه از افزایش قیمت سایر کالاها به دلیل افزایش نرخ گازوئیل ابراز تعجب می کرد، تاثیر روانی این اقدامات در جامعه خود را نشان می داد.
این اقتصاد دان تاکید کرد: اقتصاد ایران بیش از آنکه تابع شاخص ها باشد از جو روانی حاکم بر جامعه تبعیت می کند.
وی جو روانی جامعه را عاملی برای افزایش نرخ ارز اعلام کرد و افزود: این روند زمانی کنترل می شود که مردم به ثبات سیاست ها اعتماد پیدا کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false