×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

سکوی ۱۷A پارس جنوبی با وزن ۲۸۰۰ تن که در تاریخ ۲۱ شهریور ماه در خرمشهر بارگیری شده بود همزمان با عید سعید غدیر خم در محل مورد نظر نصب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، علی طاهری مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می شود مراحل نصب و راه اندازی این سکو به وسیله شناور فوق مدرن شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در مدت ۵ روز انجام شود و زمستان امسال آماده بهره برداری باشد.

وی با بیان اینکه بارج انتقال دهنده این سکو صبح روز جمعه ۲۸/۷/۹۱ به سمت منطقه پارس جنوبی حرکت نمود و در تاریخ ۱/۸/۹۱ در محل پروژه برای نصب قرار گرفت ، در خصوص تاخیر در انتقال این سکوی دریایی از محل یارد ساخت سکوهای دریایی خرمشهر به محل پروژه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ، اظهار داشت: علاوه بر مساعد بودن شرایط دریا برای انتقال بارج حامل سکو باید در محل نصب آن در فاز ۱۷ نیز شرایط مساعد باشد و تمام اقدامات با دکل حفاری هماهنگ شود و ریگ حفاری تا ۵۰۰ متر از محل فاصله بگیرد که همه این اقدامات به زملن نیاز دارند .

علی طاهری در پایان ساخت سکوی تمام ایرانی فاز ۱۷ را نقطه عطفی در تاریخ و روند توسعه صنعت نفت و شرکت تاسیسات دریایی در حوزه ساخت داخل عنوان کرد و گفت: ساخت سکوی فاز ۱۷ پارس جنوبی در مدت زمان ۴۸ ماه رکورد خوبی در ساخت سکو در کشور را ثبت کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، با نصب این سکو در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تا اوایل زمستان سال جاری یک میلیارد فوت مکعب به تولید روزانه گاز کشور افزوده می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false