×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

عضو اتحادیه صنف پوشاک کشور بابیان این مطلب گفت: یکی از مشکلات اصلی در تجاری سازی و تولید انبوه آثار طراحان، نبود تعامل بین تولید کننده و طراح است.

سیامک زندیه عضو اتحادیه صنف پوشاک کشور افزود: یک طراح برای کسب موفقیت در تولید انبوه طرح هایش باید به یک تولید کننده اعتماد کند و طرح مورد نظر خود را به برای جذب مشتری به تولید کننده ارایه دهد وپس از آن تولید انبوه آن را به دست تولید کننده بسپارد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید در توسعه و رشد مد و لباس اسلامی-ایرانی به آن توجه شود انسجام و کپارچگی همه تولید کنندگان در سراسر کشوراست که این انسجام نیز تنها از طریق اتحادیه صنف پوشاک امکان پذیر می شود.

زندیه گفت: یکی از نکاتی مهمی که باید در برگزاری نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر درنظر گرفته شود فروش طرح های برگزیده مانتو در بخش فروش آن برای مردم بازدید کننده است، زیرا فروش مانتو هایی که منتخب هستند و خرید تعداد قابل توجهی از آن ها توسط مردم میزان استقبال و ذائقه مردم را نشان می دهد.

عضو کمیسیون فنی و ارزیابی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: طراحان با همکاری تولید کنندگان می توانند نمایشگاه تخصصی برای طرح های برگزیده قبل از برگزاری نمایشگاه اصلی مد مانتو وپوشش سر ترتیب دهند و مانند یک زنجیره؛ با تولید کنندگانی که عضو اتحادیه پوشاک کشور هستند برای تولید انبوه ارتباط

** هنر پوشاک با صنعت مد رابطه تنگاتنگی دارد

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: مسئله پوشش و هنر پوشاک از جمله موضوعات بنیادی و چند وجهی است، که به طور مستقیم با موضوعات فردی و اجتماعی ، اقتصادی و تجارت، فرهنگ و هنر، اقوام و مذاهب، اقلیم و سیاست، مد و صنعت رابطه تنگاتنگی دارد.

حمید رضا توسلی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان در نشست تخصصی ارزش های فرهنگی دینی پوشاک که در تالار وحدت برگزار شد به خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر آبان ۹۱، گفت: مسئله پوشش و هنر پوشاک از جمله موضوعات بنیادی و چند وجهی است، که به طور مستقیم با موضوعات فردی و اجتماعی ، اقتصادی و تجارت، فرهنگ و هنر، اقوام و مذاهب، اقلیم و سیاست، مد و صنعت رابطه تنگاتنگی دارد.

وی با اشاره به پوشش و حیات در نظام هستی و ارتباط انسان و موجودات هستی و اسماء الهی گفت: نظام کیهانی و عوالم هستی و تمام موجودات و اشیا آن همواره در یک دایره ی حفاظتی و نگهدارنده قرار دارند و همواره موضوع پوشش به دو مبحث مهم «دفع ضرر» و «جذب منفعت» اشاره داردکه قانون پوشش در تمام اجزای هستی، نهادینه شده است.

توسلی افزود: پوشش حیواناتی چون خرس قطبی برای حفظ سرما و با در گیاهان تمام دانه های و بذرها ، درون پوسته های حفاظتی ، قرار گیری میوه و مغزها ، درون پوسته ی و حفاظ هایی که متناسب با مواد غذایی موجود، شکل گرفته اند.

وی به پوشش انسان و نظام هستی اشاره کرد و گفت: پوشش انسان در مقایسه با دیگر موجودات نظام هستی متفاوت است، وتنها نقطه ی اشتراک نسان با نظام هستی، دفع ضرر و جلب منفعت و تندرستی است، حفاظت انسان در برابرسردی، گرمی، تری، خشکی از جمله نشانه هایی است که همسویی انسان را با سایر مخلوقات در نظام هستی نشان می دهد، همواره در اسما الهی مانند «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح» نیز پوشیدگی و زشتی و بدی را مشاهده می کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: آنچه که در عصر هزاره بیستم با سابقه قوی پوشش حائز اهمیت است برهنگی و دیگر عوامل تغییرات فرهنگی در جهان است که این موضوع نیز در اولین تولیدات سینمایی غرب شکل گرفته است ، با توجه به این مسئله هر ملتی که نسبت به یکی از اعضای بدن، حسایت نشان می دهد؛ رواج برهنگی نیز بی تاثیر از این نگرش نبوده است لذا با تغییرات اساسی در طراحی پوشاک می توان از ان با نام دگر دیسی فرهنگی نام برد.

وی در پایان گفت: پوشاک می تواند از ظاهری زیبا برخور دار باشد به گونه ای که در قامت بنشیند که از زیبایی و حسن و خوبی های ذاتی اش نکاهد چراکه پوشش برگزیده ی خدا و خلیفه ی اوست و همواره تجلی گاه بروز زیبایی و حسن به شمار می رود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false