×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در جریان زلزله اخیر، سایر استان‌های کشور، بیش از استان آذربایجان‌شرقی، به بازسازی مناطق زلزله‌زده کمک کردند.

آیت‌الله شبستری در جمع روحانیون استان با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که خسارات این زلزله، در حد ۵میلیارد و ۱۰میلیار نیست؛ بلکه صحبت از هزینه‌های بالغ بر ۸۰۰میلیاردتومان است که تامین آن از دست دولت خارج بوده و تنها با همیاری مردم قابل رفع است.

وی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در منابع دینی اشاره کرد و افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر، در قرآن کریم، بیش از ۵۰بار تکرار شده و در احادیث و کتب فقهی مختلف نیز تاکید شده‌است؛ اما متاسفانه این بحث، در جامعه امروز تا حدودی متروک و مغفول مانده‌است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: یک روحانی، باید در کنار تبلیغ مبانی دینی، خوف و خشیت الهی داشته‌باشد؛ در غیر این صورت، گفته‌های او تاثیری بر مردم نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز، گفت: در شرایط فعلی که روحانیت در قدرت است، وقتی یک روحانی، خطایی مرتکب شود، این خطا به حساب نظام گذاشته می شود.
وی افزود: حتی این امر، در مورد خانواده روحانیت نیز صادق بوده و در این راستا، روحانیون باید توجه ویژه‌ای به منسوبان خود داشته باشند، چرا که گاهی در نظر مردم، کاهی به کوهی تبدیل می‌شود.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر شجاعت مبلغان دینی در تبیین مفاهیم دینی، تاکید  کرد: یک روحانی، باید بدون ملاحظه حضور طیف‌های مختلف در مجلس عزاداری، در مقابل مسائل خلاف عرف از قبیل رباخواری و بدحجابی، و همچنین مواضع افراد ضدانقلاب، با شجاعت تمام سخن بگوید.
وی افزود: محرم، ماه ذکر مصیبت است، اما باید توجه داشت که روضه، تنها به عنوان نمک مجلس عزاداری مطرح بوده و نباید بحث‌های مربوط به تبلیغ و تبیین قیام امام حسین(ع) مورد غفلت واقع شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی طیف‌هاس سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بر تبعیت از رهنمودهای رهبری در مورد آسیب‌های تبلیغات زودرس تاکید کرد و گفت: در شرایطی که هنوز معلوم نیست چه کسانی واجد شرایط انتخاب خواهند شد، پرداخت تلویحی و تصریحی به بحث‌های خاص سیاسی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری صحیح نیست.

وی در عین حال گفت: البته پرداخت به مسائل سیاسی عام از قبیل جنایات آمریکا و صهیونیسم، و همچنین بیان ادله عقلی و فقهی در دفاع از ولایت فقیه، از مواردی است که باید از طرف روحانیت تبیین شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false