×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مشاور عالی شهردار تصریح کرد: از قدیم استقرار وزارت شهرسازی مطرح بود اما هم اکنون با تلقیق این وزارتخانه با راه و مسکن عملا به مباحث مسکن پرداخته می شود تا مباحث شهرسازی.

دکتر هیربد معصومی ، مشاور شهردار تهران در بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با اشاره به هشت دوره برگزاری نشست روز جهانی شهرسازی گفت : در دوره های گذشته محورهای مختلفی در این حوزه مطرح شد و سال گذشته نیز مدیریت یکپارچه شهری ، نظام درآمد پایدار ، توسعه فضاهای عمومی از جمله محورهای مطرح شده بود .

وی ادامه داد: در سال گذشته همزمان با هشتمین دوره بزرگداشت روز جهانی شهرسازی استقرار وزارت شهرسازی و ضرورت تشکیل نظام شهرسازی در کشور ، مشارکت شهروندان در توسعه و شفاف سازی قوانین و مقررات و توجه به مباحث زیست محیطی مطرح شد.

معصومی افزود: در بیانیه نهمین نشست نیز شعار شهر آینده و اعتلای کیفیت زندگی مطرح شد که تلاش می شود که آگاهی شهروندان به مباحث شهرسازی افزایش یافته و باید شهرسازی ژورنالیستی را دنبال کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مناطق شهری نباید جدا شوند تصریح کرد: جدایی مناطق از شهر خلاف علم شهرسازی است.

معصومی اضافه کرد: انتظار داشتم که در روز جهانی شهرسازی که در ۱۷ آبان برگزار شد اشاره ای به طرح تفصیلی شهر تهران شود اما متاسفانه این امر صورت نگرفت و اعتقاد بنده بر این است که علاوه بر تجلیل از پشکسوتان شهرسازی باید از جوانان نیز تقدیر به عمل آید.

وی به بوستان ولایت اشاره و بیان کرد: در این بوستان کار را به دست تیمی جوان دادیم و مشاهده کردیم که حرف های زیادی برای گفتن دارند.

معصومی با امیدواری درباره اینکه سال آینده یک مراسم برای روز جهانی شهرسازی برگزار شود گفت: هم اکنون برای اولین بار ۳۰ تا ۴۰ طرح موضعی و موضوعی تهیه شده که در مراسم روزجهانی به این موضوعات نیز اشاره ای نشد و جای آن در بیانه خالی بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه معاونت شهرسازی همواره به دلیل گرفتن عوارض در جایگاه اتهام است افزود: سایر معاونت ها مثل خدمات شهری یا حمل و نقل به دلیل خدماتی که ارائه می دهند ستایش می شوند اما معاونت شهرسازی در مظان اتهام است که باید با ورود به بحث های ژورنالیستی این دیدگاه را برطرف کرد.

گفتنی است: روز جهانی شهرسازی ۱۷ آبان مصادف با ۸ نوامبر است که در ۳۰ کشور جهان جشن گرفته می شود که درکشور ما نهمین سال بزرگداشت برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false