×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مثلا" ما از صبح شروع می کنیم. از خواب بیدار می شیم، می‌ ریم مسواک می زنیم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌ کنیم غیر از مسواک زدن.

 بعد می‌ ریم صبحانه می‌خوریم در حالی که فکرمون هزار جای دیگه است غیر از صبحانه خوردن. بعد…، در واقع در هر کاری که داریم انجام می دهیم، به همه چیز فکرمی کنیم غیر از همون کار. این باعث می شه تا انرژی پنهان کارها را که دریافت نمی کنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده مان را الکی خرج می کنیم!
 
  شاید از مراسم چای در چین یا ژاپن شنیده باشید.  در واقع اون یک جور مراقبه در لحظه ی ابدی اکنون است.
 
  تمرین هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ی ابدی اکنون:
 
تمرین ۱ : برای خودتون یک استکان چای بریزید. با دقت سعی کنید فقط به کاری که دارید می کنید، فکر کنید. بعد در یک جای آروم بنشینید و با آرامش چای رو میل کنید. به این فکر کنید که با هر جرعه ی چای، همه ی انرژی موجود در آن را دریافت می‌کنید و لذت می‌برید. به لحظه لحظه ی خوردن چای دقت کنید. 
(اگر فکر دیگه‌ای در ذهنتون آمد، خودتون رو شماتت نکنید. فقط آروم سعی کنید دوباره به خوردن چای برگردید.) 
 
تمرین ۲: مراقبه کنید که در زمان مسواک زدن فقط به مسواک زدنتون فکر کنید. سعی کنید از این کار لذت ببرید.
 
تمرین ۳: مراقبه کنید زمان خوردن غذا فقط به خوردن غذا فکر کنید. مجسم کنید که با هر لقمه ی غذا، انرژی موجود در غذا به همه ی سلول های بدنتون میرسد. از هر لقمه ی اون لذت ببرید.
 
  نکته: غذایی که با مراقبه خورده میشود، هرگز باعث چاقی های موضعی نمیشود.
در واقع وقتی ما غذا می خوریم در حالی که به صد چیز غیر از خوردن غذا فکر می کنیم، باعث انباشته شدن اون در جاهای نامناسب می شیم. بر عکسش هم صادقه. یعنی کسانی که هر چیزی که می خورند، چاق نمی شوند، اگر روی غذا خوردن آگاهانه، مراقبه کنند، همه ی انرژی موجود در غذا رو دریافت می کنند.
حتی می‌تونید مجسم کنید که دوست دارید غذا در چه قسمتی از بدن شما باعث چاقی بشه! وقتی دارید غذا می خورید توی دلتون با لقمه هاتون حرف بزنید! از لقمه ی نون و پنیر صبحانتون بخواهید که همه ی نیرویش را به شما انتقال بده. ( این یکی از مراقبه های هندوهاست!)
 
 به تدریج خودتون رو عادت بدید که هر کاری را که انجام می دهید، فقط به اون فکر کنید و تصور کنید با این کار همه ی انرژی نهفته در اون کار رو دارید دریافت می کنید. خیلی سخته، اما شدنیه! 
شاید باورتون نشه اما به تدریج حتی از کارهایی که دوست نداشتید، به شدت لذت می برید. این قانون رو به یاد بسپرید: بر هر چیز که تمرکز کنیم، انرژی اون رو دریافت می کنیم.
 
 حالا تمرین آخر:
یک بار دیگه این ایمیل رو بخونید و تصمیم بگیرید همه ی انرژی موجود در کلمات اون رو دریافت کنید.
لبخند بر لب داشته باشید . حالا آماده باشید تا در لحظه ی ابدی اکنون، شاد و راضی باشید.
از همین حالا شروع کنید! چون امروز اولین روز از روز های باقیمانده ی عمر شماست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false