×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

پیش‌همایش «هنرهای آیینی عاشورایی» به مناسبت ایام شهادت پیشوای سوم شیعیان،حضرت امام حسین(ع) و در استقبال از همایش ملی «هنرهای آیینی در ایران» به همت پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده هنر، پیش‌همایش «هنرهای آیینی عاشورایی» به مناسبت ایام سوگورای حضرت امام حسین(ع) و با هدف بررسی و مرور پژوهشی آیین‌های نمایشی عاشورایی در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه سال جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد. در این پیش‌همایش که به همت پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و دانشگاه هنر اسلامی تبریز و در استقبال از همایش ملی «هنرهای آیینی در ایران» برگزار می‌شود مقالات پژوهشی «بررسی لحن‌ ترکی در آیین‌های عاشورایی» توسط جهانگیر نصری‌اشرفی، «بررسی سه مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) از منظر ساختاری» با سخنرانی امیرکاووس بالازاده و «تفسیرگری عاشورا از منظر نسخ مصور حدیقه‌السعدای فضولی» توسط دکتر مهدی محمدزاده ارائه خواهد شد. همچنین در این نشست علمی دکتر فاطمه اکبری درباره «بررسی تطبیقی هنرهای آیینی تعزیه و هنرهای صناعی با مقتل روضه‌الشهدا»، دکتر اقبال درباره «رستاخیز واژه‌ها در ادبیات عاشورایی»، اسفندیار وکیلی‌هروی درباره «عاشورا در عرصه سینما و تلویزیون» و عباس شیرزادی آهودشتی درباره «آیین و مراسم سنگ‌زنی روز عاشورا و نمادشناختی آن» و … ، به ارائه مقاله و ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
    پیش همایش هنرهای آیینی عاشورایی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۲ آذرماه سال جاری در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی به آدرس تبریز، خیابان آزادی، تقاطع خیابان حکیم نظامی برگزار خواهد شد.
     گفتنی است همایش ملی «هنرهای آیینی در ایران» اوایل اسفندماه سال جاری با حضور صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه در تهران و تبریز برگزار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false