×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

روز سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، یک یدک کش و بارج حامل لوله های فاز ۱۹ پارس جنوبی، که در مسیر خرمشهر به سمت شناور لوله گذار در حرکت بود بدلیل مواجه با شرایط نامساعد جوی تصمیم به تغییر مسیر و پناه گرفتن در جزیره خارک گرفت.

قائم مقام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران طی مصاحبه ای اعلام کرد:شناور مذکور در سمت شرق جزیره خارک پناه گرفته بود که وخیم تر شدن وضعیت جوی باعث نا متعادل شدن بارج مذکور شد که با اقدام به موقع یدک کش، بارج از غرق شدن نجات یافت، لیکن لوله های قرار گرفته روی بارج، به داخل دریا افتادند.خوشبختانه عمق این محل کمتر از ۲۰ متر بوده و این امر بازیابی لوله های مذکور را آسان تر می نماید.
به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی وساخت تاسیسات دریایی ایران از ابتدای شروع عملیات لوله گذاری فاز ۱۹، بیش از ۱۱ هزار شاخه لوله به منطقه پارس جنوبی حمل و توسط شناور لوله گذار نصب شده است. در عملیات نصب لوله های زیر دریایی همواره یک ناوگان متشکل از ۱۴ شناور بطور همزمان در حال انجام عملیات لوله گذاری هستند. عملیات حمل لوله از خرمشهر به سمت شناور لوله گذار هم اکنون توسط ۱۰ یدک کش و بارج دیگر در جریان است و این حادثه وقفه ای در روند عملیات لوله گذاری فاز ۱۹ نخواهد داشت.

برمبنای این گزارش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری فراساحل در پروژه های پارس جنوبی و سایر میادین نفت و گاز انجام داده است و علیرغم وجود مخاطرات و سختی کار در دریا که همواره بخشی از طبیعت عملیات فراساحل بوده است، این پروژه های لوله گذاری را با موفقیت به پایان رسانیده است.
آقای نجفی افزود که محل دقیق حادثه ثبت شده است، بلافاصله بعد از مساحی وضعیت لوله ها در بستر دریا، عملیات خارج کردن لوله های مذکور آغاز خواهد شد. عملیات لوله گذاری خط سوم پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی تا ۴۵ روز آینده پایان خواهد یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false