×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

چهار خانواده ی تبریزی که بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن، تحت مداوای تکنسین های فوریتهای پزشکی تبریز قرار گرفتند

و  با انجام اقدامات پیش بیمارستانی به موقع، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر گفت: متاسفانه روز گذشته(۱۰ آذر) گزارش ۴ مورد گاز گرفتگی در شهر تبریز صورت گرفته بود که با اطلاع به موقع و اعزام به موقع تکنسین های فوریتهای پزشکی، اهالی این خانواده ها از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
حبیب حسینقلی زاده با بیان اینکه هوشیاری به موقع باعث شده بود که پنجره ها را به موقع باز کنند گفت: با تشخیص تکنسین های فوریتهای پزشکی از وضعیت عمومی یک خانواده، قرار شد، جهت بررسی و مراقبت بیشتر در مرکز درمانی امام رضا تحت مراقبت قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۰ در مجموع ۵۷ مورد فوتی ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن به مرکز اورژانس استان گزارش شده بود گفت: در کل استان بخاطر مسمومیت با مونوکسید کربن ۱۹۶ تن سرپایی و ۵۴۸ نفر در بیمارستان بستری شدند.
حسینقلی زاده مسمومیت با گاز منوکسید کربن را یکی از مرگبارترین انواع مسمویت ها عنوان کرد و افزود: تماس طولانی مدت با این گاز به ویژه در کودکان می‌تواند باعث بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد. 
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان سردرد، گیجی و خواب آلودگی را از علائم تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن دانست و گفت: افراد در تماس طولانی با منوکسید کربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می شوند و تماس با مقادیر بالای co می‌تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.
وی با بیان اینکه منوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت های قسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می شود گفت: در هنگام استفاده از بخاری های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن ، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکش ها الزامی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false