×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه لاوان با ۹۳ در صد پیشرفت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان گفت : با بهره برداری از این طرح ، تولید بنزین دراین پالایشگاه روزانه از یک میلیون لیتر به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر افزایش می یابد .
محمد علی دادور هدف از اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه لاوان را افزایش کمی و کیفی تولیدات و میزان پالایش نفت خام و حفاظت محیط زیست اعلام کرد.
وی افزود : با راه اندازی واحد گوگرد سازی در مرحله دوم طرح توسعه پالایشگاه لاوان و استحصال ۳۰ تن گوگرد موجود در گازوئیل ، میزان گوگرد پخش شده در محیط زیست از ۱۰ هزار پی پی ام به ۵۰ هزار پی پی ام کاهش می یابد که با استانداردهای اروپا برابری می کند .
تولید یک میلیون لیتر سوخت جت و افزایش تولید گاز مایع ال پی جی از ۳۰ به ۲۰۰ تن در روز از دستاوردهای بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان است .
بنزین و فرآورده های تولیدی در پالایشگاه لاوان برابر با استانداردهای یورو۴ اروپا است وقابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.
مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان هزینه اجرای طرح توسعه را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : ۷۸ میلیارد تومان آن در مرحله نخست اجرای این طرح هزینه شد .
مرحله نخست طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه لاوان اردیبهشت پارسال با حضور میر کاظمی وزیر نفت کشور به بهره برداری رسید .
افزایش پالایش نفت خام از ۳۰ به ۵۰ هزار بشکه و نفت گاز از یک میلیون به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر در روز از نتایج بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان بود .
این پالایشگاه به لحاظ تولید فرآورده های نفتی هشتمین پالایشگاه کشور است .
در کشور ۹ پالایشگاه تولید فرآورده های نفتی وجود دارد .
پالایشگاه لاوان از سال ۵۵با ظرفیت تصفیه روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت خام آغاز به کار کرد.
جزیره لاوان در ۳۶۰ کیلومتری بندرعباس در آبهای خلیج فارس در نزدیکی جزیره کیش واقع است.
منبع:واحد مرکزی خبر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false