×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

محور ۴۵۰ کیلومتری بزرگراه بندرعباس – عسلویه با متوسط پیشرفت ۴۵ درصدی به بزرگراه تبدیل شده است .

بزرگراه بندرعباس – عسلویه یکی از جاده های مهم هرمزگان است که علاوه بر ارتباط مرکز هرمزگان با شهرستانهای غرب استان ارتباط دهنده منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با جنوب شرق کشور بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
مهندس زندیه وکیلی با اعلام این مطلب گفت: هزینه اجرای ساخت این بزرگراه ۵ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است .
قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه ساخت بزرگراه بندرعباس – عسلویه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده گفت: این محور در قالب باند دوم بزرگراهی از بندرعباس – بندرخمیر – بندرلنگه تا پایان حوزه استحفاظی هرمزگان در پارسیان ساخته می شود .
وی افزود: باند اول بزرگراه از بندرعباس تا بندر خمیر بطول ۸۰ کیلومتر به اتمام رسیده و ۱۶ کیلومتر باند برگشت نیز با ۴۱ درصد پیشرفت در حال اجرا می باشد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری می رسد .
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به توپو گرافی منطقه و عبور رودخانه های مهران و کل در مسیر گفت: یکدستگاه پل بطول ۶۶۰ کیلومتر بر روی رودخانه کل در حال اجرا است که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
وی با اشاره به مسافت ۸۵ کیلومتری بندر خمیر تا بندر لنگه گفت: ۳۵ کیلومتر از این محور به بزرگراه تبدیل شده و هم اکنون زیر ترافیک قرار گرفته است و عملیات اجرایی باقیمانده مسیر در حال انجام است
وی ادامه داد : فاصله بندر لنگه – پارسیان ۲۵۰ کیلومتر می باشد که ۱۵ کیلومتر آن در قالب پروژه کمربندی بندرلنگه و ۱۱۰ کیلومتر از روستای بندو از توابع عسلویه تا رستاق در استان هرمزگان در قالب پنج قطعه دردست ساخت است .
زندیه وکیلی افزود: تسهیل حمل و نقل و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی ، توسعه مناطق گردشگری ، توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد محور ایمن برای مسافران از مزایای بهره برداری از بزرگراه بندرعباس – عسلویه است .
وی گفت: بزرگراه بندرعباس – عسلویه جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور و مهر ماندگار می باشد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false