×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

از ۲۱ مرداد تاکنون سه هزار و ۸۰۰ پس لرزه مناطق زلزله زده استان را لرزانده است . 

خلیل ساعی درتمرین مقابله با زلزله دردبیرستان دخترانه فرزانگان دو تبریز با بیان اینکه این زلزله جان ۲۲۹ نفر را گرفت، افزود: در این زلزله مدارس محکم ترین بناها بودند و به عنوان پایگاه های امدادی از آنها استفاده شد.
وی گفت: از ۱۸ هزار و ۷۸۱ واحدی که در مناطق روستایی این مناطق تخریب شده بود بالای ۱۰ هزار واحد در مراحل مختلف از فنداسیون تا سقف گذاری قرار دارند و برخی ها نیز در خانه های تحویلی بنیاد مسکن ساکن شده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استان بااشاره به اهمیت آموزش ایمنی دربرابرحوادث طبیعی افزودآموزش ها بایستی نهادینه شده واینجور مانورهاجهت خود ایمنی و دیگرامدادی ازهر یک ماه یاحداقل از هر دوماه اجرا شود.
وی یادآور شد: نقطه قوت ما در زلزله اخیر افراد آماده ای بودند که قبلا آموزش های لازم را کسب کرده و توانستند در زمان بحران علاوه از خود به کمک دیگران نیز بشتابند.
ساعی تاکید کرد: تمرین های زلزله نباید به هشت آبان ماه خلاصه شود بلکه باید این تمرین ها به صورت ماهانه در منازل همه اجرا شود تا آمادگی لازم کسب شود.
وی گفت: پس اتمام زلزله و تمام شدن بازسازی ها باز هم موضوع آموزش به فراموشی سپرده می شود در حالی که آموزش در امر زلزله نقش تعیین کننده دارد.
تمرین زلزله همزمان با حضور نیروهای امداد و نجات از جمله اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر،بسیج سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مدارس شهری و روستایی آذربایجان شرقی اجرا شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false