×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون مهندسی گروه صنعتی سایپا با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز موجب هجوم پول های سرگردان به بخش خودرو شده است گفت: افزایش تقاضای خودرو، کاذب و به علت حضور دلالان در خرید خودروهای تولید کارخانه ها بود.

مرتضی شفیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنج شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: شرایط کنونی با ثبات نیست و اتفاقی در تنظیم عرضه و تقاضا ایجاد رخ نداده است. 
وی ادامه داد: با توجه به پاسخگو نبودن شرکت ها به تقاضا قیمت خودرو بالا رفت و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافت. 
شفیعی گفت: ملاحظات بازرگانی، ایجاد سرمایه گذاری و تامین ارز مناسب، ملزومات ثبات بازار خودرو است. 
معاون مهندسی گروه صنعتی سایپا تصریح کرد: افزایش بهای ارز برابر با افزایش صادرات است و خودروسازان می توانند با صادرات نقدینگی خود را تامین کنند. 
وی افزود: برخی مشکلات مقطعی و براساس تحریم ها و نقل و انتقالات ارز و باز کردن ال سی است. 
شفیعی گفت: دو اتفاق در بازار خودرو رخ داد یعنی نرخ ارز تغییر کرد و یارانه ها حذف شد که هر دو برای تولید کننده خوب بود اما این اتفاقات با شوک روی داد و بازار غیرقابل کنترل شد. 
دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز در این برنامه گفت: بیش از یک میلیون تومان از قیمت خودروها بهره بانکی است که خودروسازان می پردازند. 
احمد نعمت بخش افزود: در سال ۸۸ ورق آلومینیوم ۲۵۰۰ تومان بود که اکنون ۹ هزار تومان است و پلیمر و مس نیز به ترتیب از ۱۶۰۰ و ۶ هزار تومان در سال ۸۸ به ۵۷۰۰ و ۲۴ هزار تومان افزایش یافته است. 
وی گفت: حلقه لاستیک از ۳۳ هزار تومان به ۱۰۵ هزار تومان رسیده است. 
نعمت بخش افزود: از ابتدای سال خودروسازان ۲ هزار میلیارد تومان ضرر داده اند که با روند افزایش قیمت ها این میزان تا پایان سال به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. 
دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه تاکنون ارز مبادله ای به خودروسازان تعلق نیافته است، گفت: شرکت رنوپارس قیمت تمام شده پک ال ۹۰ را حدود ۲۶ میلیون تومان اعلام کرده است که با تکمیل آن قیمت این خودرو ۳۰ میلیون تومان می شود و ما چگونه آن را ۲۲ میلیون تومان بفروشیم. 
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: اجازه بدهند خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد که خودروساز زیان کمتری کند. 
نعمت بخش گفت: نباید قیمت خودرو را ثابت نگه داریم که با بازار آزاد اختلاف قیمت ایجاد و پول های سرگردان به این بخش سرازیر شود. 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز اظهار داشت: افزایش ۴۰۰ درصدی بهای برخی مواد اولیه و کمبود حمایت های مالی به روند تولید خودرو آسیب می رساند و با توجه به تقاضای بازار نرخ خودرو نیز افزایش می یابد. 
عبدالله بابایی افزود: با توزیع عادلانه محصولات تلاش کردیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد که تا حدودی موجب ثبات قیمت ها در بازار شده است. 
بابایی گفت: افزایش قیمت خودرو می تواند حداقل هزینه های خودروسازان را جبران کند. 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو افزود: روند افزایش تامین مواد اولیه و قطعات موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت ها شده است. 
وی با بیان اینکه تحریم همیشه فرصت خوبی برای ما ایجاد کرده است گفت: با توجه به اینکه در ابتدای اعمال تحریم ها تولید ۲۰۶ متوقف شد اما اکنون قطعات این خودرو در داخل تولید می شود. 
بابایی با اشاره به روند متنوع شدن محصولات ایران خودرو افزود: خودروی دنا از اول سال آینده وارد بازار می شود. 
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: در حالیکه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال اعتبار داریم اما تاکنون ریالی از آن را دریافت نکرده ایم. 
بابایی افزود: مواد اولیه صنایع خودروسازی در اختیار کشور است و دولت می تواند آن را با سود کم در اختیار خودروسازان برای کاهش و ثبات قیمت ها قرار دهد. 
وی گفت: اکنون همه محصولات ایران خودرو عرضه می شود و مشتریان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این شرکت محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false