×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: با کاهش فشارهای تحریم علیه ایران، صادرات نفت ایران درماه ژانویه تاکنون برای سومین ماه پیاپی افزایش یافت.به گزارش رویترز ، یک شرکت رصد کننده نفتکش های حامل محموله های نفتی اخیرا اعلام کرد: صادرات نفت ایران در ماه ژانویه حدود ۵٠ هزار بشکه افزایش یافته و مجموع این مقدار تا پایان ماه جاری میلادی به حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز می رسد که این به معنای افزایش درآمدهای نفتی ١۵٠ میلیون دلاری ایران در هر ماه است.براساس این گزارش ، با این وجود توافقنامه موقت ایران و قدرت های جهانی در اواخر ماه نوامبر ٢٠١٣ در ازای کاهش تحریم های ایران به دست آمد ریسک خرید نفت از ایران را کاهش داده و منجر به افزایش صادرات نفت ایران در ماه های پس از توافق شده است.

مارک دوبوویتز از ˈ بنیاد دفاع از دموکراسی هاˈ مستقر در آمریکا و از حامیان اعمال تحریم های شدید علیه ایران، در این باره گفت: تعلیق تحریم ها علیه صنعت نفت ایران فشار را از روی صنعت نفت این کشور بر می دارد.

به گفته وی، ایران نه تنها در حال از دست دادن ظرفیت ذخیره سازی تولید مازاد خود بود بلکه با این خطر رو به رو بود که با بسته شدن میدان نفت خود متحمل خسارت های جبران ناپذیری شود.

وی افزود: هزینه حمل نفت ایران کاهش می یابد و این کشور اکنون می تواند اتکا بر کشتی های خارجی را برای کالا به حال تعلیق در آورد و به طور فزاینده ای ظرفیت حمل و نقل خود را برای تحویل نفت افزایش دهد.

یک منبع دیگر با تحولات حمل نفت ایران برآورد کرده است که صادرات نفت ایران در ماه ژانویه ۶٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت که عمدتا شامل افزایش صدور نفت به هند خواهد بود.

true
برچسب ها :
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false