×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

دبیرکل اوپک در کنفرانس لندن اعلام کرد: هر کس در این سازمان می‌داند چه سهمی از تولید دارد و با افزایش تولید نفت ایران، لیبی و عراق، بقیه اعضا خود را با این موضوع تطبیق خواهند داد. به گزارش  رویترز، دبیرکل اوپک با تائید اینکه اعضای این گروه جملگی با هر گونه عرضه بیش از حد مخالف هستند، گفت: اوپک قادر خواهد بود تا عرضه نفت بیشتر که انتظار می رود از سوی ایران، عراق و لیبی صورت گیرد را مدیریت کند. عربستان، امارات کویت عرضه نفت خود را برای پر کردن خلاء ناشی از توقف عرضه لیبی و عراق و ایران افزایش داده بودند.

به گفته تحلیلگران، در نتیجه این مسائل، حداقل ۲ میلیون بشکه نفت در روز به تولید نفت اوپک افزوده خواهد شد و این امر قیمت نفت را کاهش خواهد داد مگر اینکه کشورهای دیگر تولید خود را کاهش دهند.

عبدالله البدری در جلسه‌ای با خبرنگاران در کنفرانس لندن گفت: زمانی‌که این افزایش عرضه از سوی این کشور رخ دهد، ما خود را با آنها وفق می‌دهیم و اوپک همانند گذشته عمل خواهد کرد.

وی افزود: در گذشته ما با مشکلات بسیاری روبرو بودیم و توانستیم بر آنها فائق شویم اکنون نیز این موضوع را حل می‌کنیم.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، بیش از یک سوم نفت جهان را تولید می‌کند و برای اعضا ۱۲ نفره خود سقف ۳۰ میلیون بشکه ای تعیین کرده اما مشخص نکرده است که هر کشور به تنهایی چه میزان می‌تواند تولید داشته باشد.

وی توضویح داد: زمانی‌که بر سر ۳۰ میلیون بشکه در روز توافق کردیم، هرکس می‌داند سهمش چه میزان است. از اینرو، زمانی‌که لیبی و ایران بازگردند، هر کس می‌داند که چه میزان سهم تولید دارد.

سهیل بن محمد المزروعی وزیر نفت امارات که در این کنفرانس شرکت کرده است، در مورد بازگشت نفت ایران گفت: این بحثی است که در نشست اوپک اتفاق خواهد افتاد ؛ حقیقت را بگویم، من نگران نیستم. نگرانی اوپک این است که نفت بازار را به خوبی تامین کند.

بر اساس اطلاعات منتشره در این ماه، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر ۲۰۱۳ به کمترین میزان از ماه می ۲۰۱۱ رسید. در این ماه، اوپک حدود ۲۹.۵۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که این میزان در ماه نوامبر ۲۹.۶۴ میلیون بشکه در روز بوده است.

 

true
برچسب ها :
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false