×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
هیات نمایندگان اتاق تهران: آزادی اقتصادی و اجرای خصوصی‌سازی واقعی باشد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بارها در مورد لزوم خصوصی‌سازی واقعی در کشور بحث‌هایی را مطرح کرده‌ایم، ولی گوش شنوایی برای این موضوع وجود نداشته است. نشست خبری ائتلاف بزرگ صبح امروز با حضور ابراهیم جمیلی رئیس ستاد ائتلاف بزرگ ،ابوالفضل روغنی سخنگو، مسعود دانشمند، محمد حسین برخوردار و محمد مهدی راسخ از سران ائتلاف بزرگ و با حضورجمعی از خبرنگاران برگزار شد.
محمد مهدی راسخ در این نشست خبری اظهار داشت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بارها در جلسه با مسئولان دولتی در مورد لزوم اجرای خصوصی‌سازی واقعی بحث‌هایی را مطرح کرده است، اما گوش شنوایی برای این موضوع وجود نداشته است.
وی تأکید کرد: خصوصی‌سازی باید به معنی واقعی صورت گیرد که امیدواریم دولت امید و تدبیر به این موضوع توجه کند.
وی با بیان اینکه طبق آمار و اطلاعات، تنها ۱۳ درصد خصوصی‌سازی انجام شده در کشور واقعی بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی در آینده باید توجه به آزادی اقتصادی و اجرای خصوصی‌سازی واقعی باشد و در این راستا واحدهای دولتی به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.

**جمیلی:باید به سمت جانشین پروری حرکت کنیم
در این نشست خبری ابراهیم جلیلی، رئیس خانه اقتصاد ایران نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه صادرات محصولات تولید داخل، گفت: تمدید کارت بازرگانی باید به موقع و به راحتی انجام شود، در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان زیان می‌کنند زیرا برای تمدید کارت بازرگانی باید مفاصا حساب مالیاتی، بیمه‌ای و موارد دیگر را به اتاق ارائه کنند.
وی با بیان این که یکی از اهداف ائتلاف بزرگ افزایش تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات است ؛افزود:همانطور که می دانید در انتخابات گذشته فقط ۱۶ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند ؛بنابراین در صددیم تا این بار میزان مشارکت اعضا را افزایش دهیم.برای رسیدن به این هدف ۷ کمیته در ائتلاف تشکیل داده ایم که عبارتند از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، اصناف و تشکل ها ،فعالان اقتصادی ،نشست ها و سمینارها ،کمیته بودجه و مالی ، کارگروه ها و کمیته اتاق های شهرستان ها .
جمیلی این سؤال را مطرح کرد که مگر اتاق بازرگانی مأمور مفاصا حساب مالیاتی است؟
وی با تأکید بر لزوم حضور افراد موفق در اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی باید آرشیوی از افراد موفق باشد و این موفقیت‌ها، نسل به نسل انتقال یابد.

اتاق مطلوب باید عضو محور و تشکل گرا باشد
در ادامه نشست مسعود دانشمند از اعضای ائتلاف بزرگ با اشاره به فضای اقتصادی کشور گفت:پایین آمدن قیمت نفت و اتکا دولت به درآمدهای نفتی کشور را آسیب پذیر کرده و در واقع زنگ خطر اقتصاد به صدا درآمده است ؛در این شریط باید به سمت اقتصاد بدون نفت برویم .
وی با تاکید بر این که درچنین شرایطی پارلمان بخش خصوصی نقش بسزایی در رسیدن به این مهم دارد؛اظهار داشت:دولت باید کوچک تر شود و درآمدهای خودش را به بخش خصوصی انتقال می دهد.بنابراین نیاز به اتاق پویا و چابک داریم تا بتواند در این فضا نقش خود را به خوبی انجام دهد.اتاق باید بتواند مسایل غیرقابل پیش بینی را با استفاده از ظرفیت های خود به راحتی مدیریت کند. مهم ترین ظرفیت اتاق هم اعضای آن است و باید زمینه را برای استفاده از توان و ظرفیت اعضا فراهم کنیم.
وی در ادامه با اشاره به این که اتاق مطلوب باید عضو محور و تشکل گرا باشد،عنوان کرد:تشکل های وابسته به اتاق باید نقش پر رنگی در تصمیمات اتاق بازرگانی داشته باشند و این از وظایف هیات رئیسه اتاق هاست که از توان تشکل ها به نحو احسن استفاده کند.بنابراین برای رسیدن به این مهم تشکل های خانه اقتصاد ایران ،مجمع فعالان توسعه ،انجمن مدیران و متخصصین صنعتی ایران، خانه صنعت معدن و فدراسیون حمل و نقل دست به دست هم دادند تا افراد متخصص و توانمند و با برنامه و چشم انداز به اتاق راه پیدا کنند و بتوانیم به اهداف مورد نظرمان جامه عمل بپوشانیم.

**سیاست ائتلاف بزرگ حمایت قطعی از تشکل هست
در ادامه روغنی سخنگوی ستاد ائتلاف بزرگ نیز با بیان این که مهم ترین هدف ائتلاف بزرگ افزایش میزان مشارکت درانتخابات است ,خاطر نشان کرد:همان طور که دیگر دوستان هم اشاره کردند میزان مشارکت دارندگان کارت بازرگانی در انتخابات اتاق بسیار پایین است.ما درصددیم تا در این خصوص آسیب شناسی کرده و به دلایل این حضور کمرنگ پی ببریم.
وی در ادامه پرداختن به تجارت الکترونیک را جزء الویت های اتاق آینده برشمرد و عنوان کرد:باید به سمت استفاده از فناوری های روز دنیا در تجارت و مبادلات بازرگانی برویم و تجارت الکترونیک را در کشور توسعه دهیم.
ابوالفضل روغنی، سخنگوی خانه اقتصاد ایران نیز با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اصناف و خانه‌های صنعت و معدن تأثیر زیادی بر افزایش نرخ مشارکت فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی خواهد داشت، گفت: نقاط ضعف و قوت اتاق باید مورد کنکاش قرار گیرد و دلایل تمایل کم مردم به حضور در اتاق بازرگانی ایران مشخص شود.
وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اتاق بازرگانی باید به نقاط تصمیم‌گیری در این مورد وصل شود.
روغنی بر لزوم قانون‌گرا و برنامه‌محور بودن اتاق بازرگانی تأکید کرد و گفت: موضوع تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات باید در اتاق بازرگانی مورد پیگیری قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false