×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نمایش صنعت مترو در برج میلاد

نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و بومی سازی حداکثری تجهیزات صنعت مترو، ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

«محسن نایبی» مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه روز شنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به حضور ۷۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه، افزود: استفاده از مترو در تهران یک انتخاب نیست بلکه الزام است و به همین دلیل توسعه شبکه مترو و افزایش سطح کمی و کیفی خدمات این شرکت به عنوان یک رویکرد در دستور کار شهرداری و شورای شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۴ تاکنون حدود ۱۵۲ کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده، گفت: درهمین ارتباط بیش از ۱۸ کیلومتر خط مترو جدید نیز تا پایان سال جاری در تهران به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه نباید در حرکت قطارهای شهری تهران وقفه ای ایجاد شود و کوچکترین وقفه در حرکت قطارها باعث بروز اختلال تردد در سطح شهر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به رویکرد شهرداری تهران نسبت به اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصمیم گرفته شد حجم بالای قطعاتی که در چرخه حرکت مترو به آنها نیاز است از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شود.

نایبی با تاکید بر توانمندی و قابلیت های تولیدکنندگان داخلی برای تامین و عرضه قطعات و تجهیزات موردنیاز صنعت مترو، افزود: درحال حاضر و برغم اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشور، بسیاری از تجهیزات مورد نیاز شبکه مترو تهران از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می شود و روند اجرای پروژه مترو شهر تهران و ساخت تونل ها با سرعت بسیار بالایی درحال انجام است.

وی با اشاره به ثبت رکورد حفر هفته ای ۴۲۰ متر تونل با سیستم حفر دستی در شبکه مترو تهران خبر داد و افزود: این رکورد نشان دهنده عزم جدی دست اندرکاران امر برای پیشرفت همه جانبه صنعت مترو در کشور است.

نایبی با اشاره به حجم بالای قطعات و تجهیزات موردنیاز در بخش بهره برداری مترو، گفت: فقط در یک قطار حدود پنج هزار قطعه الکترونیکی و مکانیکی وجود دارد که ساخت آن ها در داخل کشور به قطع وابستگی به خارج از کشور منجر خواهد شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تامین تجهیزات ابنیه ثابت و متحرک شامل قطعات الکترونیکی و مکانیکی از جمله ریل و سوزن را از دیگر نیازمندی های مترو تهران برشمرد که تعمیر و نگهداری آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت شبکه برق رسانی مترو، افزود: تمامی تجهیزات مترو با برق کار می کند و انتقال برق از مرکز تولید آن تا ایستگاه های مترو به قطعات زیادی نیاز دارد که البته در ساخت این قطعات پیشرفت های زیادی در داخل کشور انجام شده است.

نایبی به تجهیزات ایستگاهی مورد نیاز اشاره کرد و گفت: از لحظه ورود مسافر تا لحظه سوارشدن به مترو و خروج از ایستگاه تجهیزات بسیاری از جمله تجهیزات اطفای حریق، سیستم های هشدار دهنده، وسایل حرکت دهنده از جمله پله برقی، کیت های ضروری، سیستم های تهویه و هواساز، سیستم اطلاع رسانی و … درگیر هستند که می توان در داخل کشور به تولید آن ها پرداخت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همچنین با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد از اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی برای یارانه بلیت مترو تهران توسط دولت پرداخت شده، گفت: در حدود ۵۰ میلیارد تومان در این ارتباط دریافت شده و امیدواریم تا پایان سال بقیه آن نیز پرداخت شود.

نایبی همچنین به مشکل تعرفه برق پرداختی توسط شرکت بهره برداری مترو تهران اشاره کرد و افزود: قرار بود مترو تهران کمترین تعرفه برق را بپردازد که هنوز این امر محقق نشده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false