×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت: شیرین سازی گاز در ایران بومی شد

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: ایران فناوری حلال های شیرین سازی گاز که تاکنون در انحصار شرکت های بزرگ دنیا بود، را بومی سازی کرد.حمیدرضا کاتوزیان روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از نخستین فناوری ایرانی شیرین سازی گاز و همایش تخصصی پارسی سول، اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت از فرصت بوجود آمده به دلیل تحریم ها استفاده و تلاشهایی را برای توسعه فناوری ها در صنعت نفت انجام داد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، افزود: جداسازی ناخالصی های همراه هیدروکربن ها به وسیله پارسی سول در صنایع نفت وگاز با حمایت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز انجام شد.

وی با بیان آنکه پارسی سول حلال هایی را به دست می آورد که خالص سازی ها را در هیدروکربن های نفت و گاز انجام می دهد، گفت: گوگرد از جمله مواردی است که پارسی سول آن را از گاز جدا کرده و به استاندارد مورد تایید برای ارسال به خطوط لوله می رساند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، اضافه کرد: این حلالها در انحصار شرکتهای بزرگ دنیا بود، اما با طراحی این فناوری توانستیم آن را بومی سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سالانه این حلال ها در کشور بیش از ١٠ هزار تن است که با دستیابی به فناوری تولید، توانستیم از واردات از خارج از کشور بی نیاز شویم.
بومی سازی این فناوری نیاز همه پالایشگاه های نفت و گاز و مجتمع های پتروشیمی جدید برای خرید لیسانس خارجی را رفع می کند.

با تولید این محلول که منجر به جداسازی گوگرد از گاز و شیرین سازی گاز طبیعی می شود، سالانه بیش از ۶ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی ایجاد می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false