×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: طی ١٨ ماه اخیر ١٧٠٠ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان تعریف و نهایی شده است.

سید محمد حسینی در خصوص حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان، با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری‌ها از سال ۹۲ تا ۹۷ در استان مرکزی در حوزه ایجاد تاسیسات اقامتی – گردشگری گفت: در سال ۹۲، ۴۵ میلیارد ریال، سال ۹۳، ۱۵۰ میلیارد ریال، سال ۹۴، ۶ میلیارد ریال، سال ۹۵، ۳۰ میلیارد ریال و سال ۹۶ نیز ۳۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است.

حسینی این حجم سرمایه‌گذاری را مربوط به ۷۲ پروژه سرمایه‌گذاری دانست که بیشترین آن با ۲۶ پروژه مربوط به ابتدای سال ۹۶ تاکنون است و افزود: طی سال ۹۵ تا ۹۶ در حدود هزار و ۱۰۰ درصد رشد جذب سرمایه‌گذاری در استان مرکزی حاصل شده است که بیشترین پروژه‌ها مربوط به اراک و محلات است.

وی تصریح کرد: این حجم رشد سرمایه‌گذاری در استان مرکزی به نسبت سال‌های گذشته به دلیل تدوین و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است که بر اساس آن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در قالب کاتولوگ به سرمایه‌گذاران ارائه شده و همچنین استان در نمایشگاه‌های مختلف مانند شهر گردشگری حاضر و ظرفیت‌ها ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تبلیغات موثر در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد: اخیرا تمامی ادارات میراث فرهنگی کشور در جشنواره چهارسوق در برج میلاد حضور داشتند و استان مرکزی در امر معرفی جاذبه‌های گردشگری در این جشنواره جایگاه برتر و نخست را به خود اختصاص داد.

وی یکی از چالش‌های پیش‌ رو در مسیر سرمایه‌گذاری در استان مرکزی را عدم حمایت‌ بانک‌ها دانست و افزود: تا به امروز حدود ۷۰ موافقت‌نامه جهت سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت اقامتگاه های بومگردی استان مرکزی صادر شده، اما تنها ۴ تا ۵ اقامتگاه راه‌اندازی شده و اکثر سرمایه‌گذاران در مسیر کار خود در مواجهه با بانک‌ها با مشکل مواجه هستند، درحالی که باید تعامل و حمایت بیشتری اعمال شود.

منبع خبر:خبرگزاری ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false