×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر از امروز (۱۵ مهر) آغاز و تا شش ماه ادامه خواهد داشت.

محسن یحیایی روز یکشنبه اظهار داشت: امسال هزار و ۴۲۰ ماهیگیر استان گلستان که در قالب ۲۱شرکت تعاونی صید پره سازماندهی شده اند، در ۲ منطقه میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی میکنند.
وی بیان کرد: صیادان به کمک ۷۴ فروند شناور تورریز و طناب ریز و ۵۷ شناور موتوری، تور پره را داخل آب انداخته و به کمک ۶۷ تراکتور تورها را به ساحل می کشند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: گونه های هدف صید به طور عمده ماهیان سفید، کفال، کپور، کلمه و شگ ماهی است.
یحیایی ادامه داد: پارسال ۲۵۴ تن ماهی استخوانی از آب های استان صید شد که ۲۶ تن ماهی سفید، ۲۱۵ تن ماهی کفال، ۴/۳ تن ماهی کپور و ۹ تن سایر ماهیان بود .
ماهیگیری در سواحل خزر به روش پره انجام می شود به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول یکهزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.
سر صیاد، فوکا پوش ( صیادان باچکمه های بلند)، تورریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

منبع خبر:خبرگزاری ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false