×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» با محوریت ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری بازیگر و با گویندگی طناز ایرانی روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

 

ابوالفضل توکلی در بخش جدید مستند «شاد خوان» زندگی خانوادگی و حرفه ای منوچهر آذری را کارگردانی می کند.
وی درباره نام این مستند، گفت: منوچهری آذری و هم نسلانش در روزگار سخت جنگ و پس از آن با برنامه های طنز، خاطر مردم را خوش نگاه می داشتند. وی همچنین در شاد کردن مردم به هر روشی که از دستش برآید می کوشد، به همین دلیل تصمیم گرفتم نام این مستند را «شادخوان» بگذارم.
این مستند ساز افزود: این فیلم بعد از مستند بهروز رضوی دومین کار من درباره پیشکسوتان صداست، گرچه هر دو این بزرگواران کار دوبله هم انجام داده اند اما بیشتر فعالیت آنها در حوزه صدا بوده است.
این تهیه کننده و کارگردان ادامه داد: «شادخوان» درباره ۶۰ سال زندگی حرفه ای منوچهر آذری است و در آن با استفاده از تصاویر آرشیوی و عکس یادی خواهیم کرد از فرهنگ مهرپرور زوج هنری آقای آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله که به تازگی بر اثر سرطان درگذشت، آقای آذری با مرحوم عرفانی رفاقتی دیرینه داشتند و حتی در دوران دبیرستان در یک تئاتر با یکدیگر همبازی شده بودند.
توکلی یادآور شد: بخش هایی از این مستند در بازار تهران فیلمبرداری شده، نکته جالب اینکه در جریان تولید، مردم از پیر تا جوانان برای آقای آذری احترام خاصی قائل بودند و بسیار به او ابراز علاقه می کردند؛ برای من جالب بود مردی که سالها برای شاد نگاه داشتن مردم تلاش کرده هنوز هم چهره ای محبوب و دوست داشتنی است و از خاطر مردم فراموش نشده است.
این مستندساز تاکید کرد: بخشهایی از این مستند به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می گذرد، آقای آذری از برنامه تلویزیونی «شبکه صفر» وارد برنامه های رادیویی شدند و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کردند.
وی با بیان اینکه در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند هم گفت‌وگو کرده ایم، ادامه داد: منوچهر آذری مردی خانواده دوست و متعهد به کار و خانواده است و این موضوع مکرر در گفت‌وگوها مطرح می شود.
توکلی خاطرنشان کرد: تصویربرداری و تدوین «شاد خوان» پایان یافته و به زودی مراسم رونمایی از اثر و پاسداشت این هنرمند توسط شبکه مستند برگزار خواهد شد.

منبع خبرکخبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه مستند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false