×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون ستاد توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم ورود فناوری های نوین به حوزه بهداشت گفت: توسعه سلامت الکترونیک، منجر به پیشگیری از بیماری ها، توسعه خدمات بهداشتی و ارائه سریعتر خدمات درمانی به بیماران می شود.

 

مهدی یوسف زاده روز شنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ موسسه و پایگاه فعال در فضای مجازی برای فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: زمینه برای فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت الکترونیک در ایران بسیار زیاد اما خدماتی که از این طریق به مردم ارائه می شود، بسیار ناچیز است.
وی افزود: مهمترین هدف در این زمینه، پیشگیری از بروز بیماری ها است؛ زمانی که افراد به وسیله نرم افزارهای طراحی شده به وسیله گوشی های تلفن همراه یا ساعت های مچی خود در حوزه سلامت الکترونیک حضور داشته باشند، به راحتی می توانند اطلاعات اولیه وضعیت جسمانی خود را در آن ثبت کنند و در زمان بروز بیماری در اختیار پزشک معالج قرار دهند.
یوسف زاده با اشاره به اینکه علائم حیاتی افراد از جمله فشارخون یا ضربان قلب را می توان از طریق فناوری های الکترونیک در حوزه سلامت کنترل کرد، اظهار داشت: شمار زیادی از افراد جامعه به بیماری دیابت مبتلا هستند؛ بنابراین با توسعه فناوری سلامت الکترونیک به طور مثال می توان وضعیت بیمار دیابتی را که سلامتی آن به خطر افتاده است، به پزشک معالج اطلاع داد و از این طریق دستورات لازم را دریافت و از وقوع حوادث و پیشامدهای ناگوار احتمالی جلوگیری کرد.
ستاد توسعه فناوری و اطلاعات و ارتباطات فضای مجازی گفت: کاهش هزینه درمان، جلوگیری از خوددرمانی و پایش مستمر بیماران از سوی پزشک معالج از دیگر مزایای بهره مندی از ابزارهای فناوری سلامت الکترونیک است.
یوسف زاده افزود: اطلاعاتی که از این طریق به کاربران داده می شود، در لحظه قابل پایش نیست بلکه این اطلاعات در یک سیستم دیگر در اختیار مجموعه ای که باید آنها را پایش کنند قرار داده می شود تا نسبت به مشاوره، درمان و پیشگیری تصمیم گیری کنند.

منبع خبر:خبرگزاری ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false