×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از آنجایی که نیاز گوشت قرمز در مصارف خانگی بیش از ۲۰۰ هزار تن و مصارف صنعتی بیش از ۴۰۰ هزار تن است واردات دام زنده می تواند عاملی مهم برای رونق اقتصادی بحساب آید.

 

به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از خبرگزاری ایرنا ،علیرضا رفیعی پور سه شنبه شب در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امنیت اقتصادی و غذایی در حوزه جنگ اقتصادی مهمترین مولفه ها برای دشمن محسوب می شوند که همه مسئولیت داریم در این مسیر موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی غیر قابل انکار است، گفت: باید برای برون رفت از مشکلات به دنبال کشت، تولید و تجارت جایگزین باشیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در کشور در یک سال اخیر توفیقات خوبی برای استفاده از ظرفیت های استان های مرزی در واردات دام چه از طریق ریلی، دریایی و غیره انجام شده که این امر منافع اقتصادی برای مردم مرزنشین منطقه به همراه داشته است.
وی افزود: هم اینک واردات دام طبق ضوابط و قوانین سازمان دامپزشکی از کشورهای همسایه استان های مرزی امکان پذیر است.
رفیعی پور با بیان اینکه نگاه ملی و بین المللی به سیستان و بلوچستان معطوف شده است، گفت: شرایط این استان به دلیل قرار داشتن در موقعیت خاص راهبردی و برخورداری از تنها بندر اقیانوسی ایران شرایطی را فراهم کرده است که می تواند تامین کننده منافع ملی باشد.
وی با اشاره به واردات گاو زنده از برزیل به مقصد سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با توجه به توانمندی های این استان حدود پنج ماه بر روی پروتکل واردات دام زنده کار کرد تا برزیلی ها را همراه کردیم که واردات گاو زنده به مقصد این استان انجام شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: براساس این برنامه سالانه حدود ۶۴۸ هزار راس دام زنده می تواند در کشتارگاههای سیستان و بلوچستان کشتار شوند که این امر انقلاب صنعتی را در منطقه به همراه دارد.
وی افزود: دام وارداتی برزیل به سیستان و بلوچستان را می توان در شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه این استان کشتار کرد که این امر رونق اقتصادی را به همراه دارد.
رفیعی پور با بیان اینکه حداقل چندین دهه طول می کشد که جمعیت دامی کشور افزایش یابد، افزود: از آنجایی که نیاز کشور به گوشت تا چندین دهه ادامه دارد که واردات گاو زنده از برزیل سبب اقتصادی پویا و دایمی در سیستان و بلوچستان می شود.
وی با بیان اینکه حمایت از مدیران استانی در اولویت سازمان دامپزشکی قرار دارد، گفت: برای برون رفت از مشکلات مدیران با برخورداری از روحیه ریسک پذیری تمام عزم خود را در شیوه های کارآمد بکار گیرند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: باید به استان های مرزی که تامین کننده منافع ملی کشور هستند از نظر اعتباری، نیروی انسانی و غیره رسیدگی کرد تا شاهد رونق این مناطق و کشور بود.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در سالهای اخیر اقدامات مطلوبی با توجه به شیب واردات دام به این استان در حوزه کشتارگاههای صنعتی انجام شده به طوری که هم اینک ۱۲ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت روزانه کشتار ۲ هزار راس دام سنگین و سه هزار و ۸۰۰ راس دام سبک وجود دارد.
دکتر مهدی حسینی افزود: همچنین وجود ۳۹ واحد بسته بندی با ظرفیت روزانه ۳۱۵ تن گوشت قرمز از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر است.
وی ۶۴ واحد قرنطینه با ظرفیت ۴۰ هزار راس دام در شهرستان های مرزی را از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: از این تعداد سه واحد دولتی و بقیه سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
حسینی بیان کرد: ورود قانونی دام به دلیل ضوابط در سالهای ۹۲ و ۹۳ کاهش یافت به طوری که در سال ۹۲، ۱۰۸ هزار راس و سال ۹۳، ۷۰ هزار راس وارد سیستان و بلوچستان شد.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۴ به دلیل تسهیل واردات دام بیش از ۱۲۰ هزار دام وارد این استان شد.
وی بیان کرد: همچنین با تسهیل ضوابط سازمان دامپزشکی براساس آمار رسمی شاهد کاهش قاچاق دام بودیم.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false