×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فناوری‌های سطح یک که برای اولین بار عرضه می‌شوند، از حمایت یارانه‌ای ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند، گفت: تسهیلات لیزینگ برای حمایت از خریداران از خط اعتباری صندوق نوآوری‌وشکوفایی پراخت می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از ایسنا، پیمان صالحی امروز در افتتاحیه نوزدهمین “نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار” و “ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران”، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۵۰ شرکت حضور دارند و بیش از ۹۹ هزار مدل محصول را ارائه کرده‌اند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی در این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: معاونت علمی ریاست‌جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس سطح‌بندی محصولات پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: محصولات سطح اول که برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد و سطح چهارم بدون حمایت خواهند بود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری ادامه داد: ارزیابی و سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می‌شود.

صالحی افزود: همچنین در نظر داریم تسهیلات لیزینگی ۸ تا ۱۰ درصد را برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم. این لیزینگ توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت و ارائه تخفیف مناسب به خریداران که مشمول حمایت‌ها نمی‌شوند هم ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود، گفت: خریداران می‌توانند “خریداران حقوقی خصوصی”، “موسسات آموزشی و پژوهشی”، “غیر انتفاعی”، “بیمارستان‌ها”، “آزمایشگاه‌های خدماتی و تحقیقاتی”، “شرکت‌های دانش بنیان” و “شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد” باشند.

وی افزود: با همکاری معاونت امور بین‌الملل معاونت علمی و بخش بین‌الملل وزارت علوم بنا داریم بازار بین‌المللی برای فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه داشته باشیم.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false