×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به روند روبه رشد تولید ۲۱زنجیره صنعتی از بین ۲۹ کالای منتخب گفت: بررسی شاخص های صنعتی در کشور طی ۱۱ماهه سال گذشته از رشد ۶/۵درصدی تعداد پروانه های بهره برداری حکایت دارد.

 

روند روبه رشد تولید21 محصول منتخب صنعتی/اعطای تسهیلات به 20هزارو 785 واحد صنعتی در قالب طرح رونق تولید

 

به گزارش پایگاه خبری اکوپارس به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت و معدن ، مهدی صادقی نیارکی با نگاهی به سیاست های وزارتخانه متبوع در سال جهش تولید به مرور وضعیت واحدهای صنعتی در سال ۹۸ پرداخت و تصریح کرد: در۱۱ماهه سال گذشته، ۵هزار و ۸۹۲ فقره پروانه با میزان سرمایه گذاری ۵۵هزار میلیارد تومان و اشتغال ۹۳هزار و ۷۹۵ نفربه بهره برداری رسیده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه با تشریح روند روبه رشد۲۱ کالای منتخب صنعتی از میان ۲۹ کالای صنعتی مهم و راهبردی از رشد ۳۰ محصول منتخب صنعتی ومعدنی از میان ۴۱ محصول منتخب خبرداد و گفت:صنایع لوازم خانگی نظیر تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباس شویی با تولید ۲۴۷۳هزاردستگاه۱۲/۸ درصد و محصولات پتروشیمی با تولید ۴۹،۷میلیون تن ۰/۹رشد داشته اند.

صادقی نیارکی در ادامه آماری از میزان پرداخت تسهیلات در قالب رونق تولید ارائه کرد و گفت: در سال گذشته بیش از۳۳هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰هزارو ۷۸۵ واحد صنعتی در قالب طرح رونق پرداخت شده است.

وی درپایان با اشاره به سهم ۳۰درصدی بخش صنعت و معدن از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک مرکزی خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی مبلغ ۶۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که سهم بخش صنعت و معدن از کل اعتبارات پرداخت شده ، ۱۹۰ هزارمیلیارد تومان بوده است. البته طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۰ درصد از منابع به بخش صنعت ومعدن اختصاص می یافت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر افزایش نیاز واحدهای صنعتی به سرمایه در گردش گفت: نقدینگی مورد نیاز بخش صنعت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است که امیدوارم در سال جهش تولید ،بخش عمده ای از اعتبارات ومنابع سیستم پولی و بانکی به سمت تولید با هدف جهش اقتصادی هدایت شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false