×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

به گزارش اکوپارس به نقل از روابط عمومی نظام صنفی  کشاورزی و منابع طبیعی ایران، بخش عظیمی از مشکلات کشاورزان در مرحله بعد از تولید است و این دولت است که باید مشکلات را بررسی و برطرف کند.

زیرا کشاورزان با زحمت بسیار به تولید محصول می رسند . اما با این حال راضی نیستند که محصولشان با قیمت گران  به  دست مصرف کننده برسد صفائیان به روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: تورم در قیمت نهاده های کشاورزی بسیار زیاد است و تا این لحظه دولت هیچ اقدامی در جهت حمایت از بخش کشاورزی نکرده و کشاورزان مجبور هستند کود و سم و بذر و غیره را گران تهیه کنند و علاوه بر آن هزینه های تولید  شامل هزینه عملیات کشت و کار و کارگر و جمع آوری محصولات با ادوات خیلی سرسام آور افزایش یافته است.

دلمان به دولت خوش نیست و باید خودمان به فکر تولید پایدار باشیم و مشکلات را بررسی کنیم . تلاش زیاد می کنیم اما حمایت نمی شویم و اگر به همین شرایط پیش برویم در تولید محصولات با افت شدید مواجه خواهیم شد و باید بدانیم دشمن به فکر ما نیست و با مدیریت صحیح به فکر آینده باشیم و به خودکفایی برسیم و درصورت حمایت دولت می توانیم در بسیاری از محصولات خود کفا شویم .

و از طرفی بخش عمده مشکلات کشاورزی در بخش فروش و بازرگانی محصولات تولید شده است و دولت باید طوری برنامه ریزی کند با مشارکت بخش  خصوصی بازار رقابت با دلالان ایجاد کند چون در زمان تولید و افزایش عرضه محصولات کشاورزی واسطه ها و دلالان  با سوء استفاده از افزایش تولید و عرضه محصول به بازار، با قیمت بسیار پایین محصول تولید شده را از کشاورزان خریداری می کنند و کشاورز بدون داشتن حمایت و بازار ثانوی مجبور به فروش محصول خود به دلالان می شوند و همین مشکل در بخش دامداری نیز وجود دارد و دامداران دشواری های اقتصادی زیادی دارند و در حال ورشکسته شدن هستند چون نهاده های دامی گران هستند و بخاطر بیماری کرونا رستوران ها تعطیل و نیمه تعطیل اند و گوشت به فروش نمی رود و دامدار به خاک سیاه نشسته است پس در این شرایط نقش دولت کجاست ؟ دولت نباید بگذارد دامداران فلج شوند .

در مجموع چه در بخش کشاورزی چه در بخش دامداری اگر در بخش ثانویه ، بعد از تولید مشکل بازرگانی حل شود هردو بخش نجات پیدا خواهند کرد و بایستی کار تولید کننده در هر دو بخش کشاورزی و دامداری  قراردادی شود و تولید کننده  بازار خود را از قبل داشته باشد و  بداند برای کجا  و چه کسی تولید

می‌کند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false