×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

استاندار فارس گفت: استاندارد ضامن کیفیت، امنیت و سلامت است که مقولاتی ضروری و لازم برای زندگی بشر هستند.

به گزارش اکوپارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم روز جهانی استاندارد در شیراز با بیان این که استاندارد بر پایه تجارب, علم و آموخته های بشری است، اظهارداشت: استاندارد قواعدی برای ایجاد وحدت رویه و خواسته های معقول و منطقی تنظیم می کند که عمل به آن ها همگرایی بیشتر را رقم می زند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: جامعه ای بر اساس اصول استاندارد کالا و خدمات تولید می کند، می تواند درخواست های گسترده جهانی را جذب کند.
وی تصریح کرد: کالاهای برند و مطلوب که مصرف کنندگان به آن ها گرایش دارند با استفاده از فناوری روز و اصول و قواعد استاندارد تولید شده اند.
استاندار فارس با اشاره به این که سابقه استاندارد در کشور زیاد است و از گذشته با تدوین قوانین در حوزه اوزان و اندازه ها شروع به کار کرده است، افزود: در شرایط فعلی در همه زمینه های ضروری مقررات استاندارد تدوین شده و اجرا می شود.
دکتر رحیمی با بیان این که اداره کل استاندارد استان فارس فعالیت های بسیار ارزنده ای را انجام داده است، گفت: ممکن است برخی افراد وجود استاندارد را مانعی برای فعالیت های خود بدانند اما واقعیت این است که رعایت قواعد استاندارد موجب اعتمادسازی میان تولید کننده و مصرف کننده در همه کالاها و خدمات می شود که ایجاد گشایش های مطلوب و بازارهای بیشتر برای تولید کنندگان را به دنبال دارد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اهداف والای استاندارد باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: کسب جایگاه های بالای جهانی، نوآوری در فناوری، حفظ توازن و تعادل در منافع تولید کننده و مصرف کننده، مبتنی شدن تولید بر قواعد اصولی از جمله اهداف سازمان استاندارد است که در همه دنیا حاکم است و باید جامعه عمل بپوشد.
وی با بیان این که رعایت استاندارد نتایجی مانند بهره وری بیشتر، استفاده با دوام تر از هزینه های صورت گرفته، تولید کالای باکیفیت تر، قیمت مناسب تر، ایجاد خدمات پس از فروش و کاهش ریسک را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد، اظهارداشت: امکان رقابت، امکان معرفی محصولات و برند شدن از جمله نتایجی است که رعایت اصول و قواعد استاندارد برای تولید کنندگان در پی دارد.
استاندار فارس ادامه داد: نتیجه عمومی رعایت اصول استاندارد برای جامعه، حفظ سلامتی، حفظ بهداشت، استفاده بهینه از منابع، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک است.
در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه ملی و استانی در زمینه رعایت مقررات استاندارد تقدیر به عمل آمد.


true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false