×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true

اکوپرشین: شهر هوشمند سجونگ (Sejong) در کره جنوبی در حال ایجادیک بستر تایید هویت مبتنی بر بلاکچین برای وسایل نقلیه خودران است. چندی پیش مقامات دولتی شهر هوشمند سجونگ، که محل آزمایش راه‌حل‌های مهم در زمینه «شهر هوشمند» است، اعلام کرند که اقدام به ایجاد یک بستر مبتنی بر بلاکچین برای ذخیره و تأیید هویت دیجیتالی خودروهای خودران خواهد کرد.

به گزارش کریپتولند به نقل از خبرنامه آسیاییAju Business Daily، وزارت ICT کره جنوبیتوسعه بسترهای مدیریت تایید و احراز هویت را در این پروژه به عهده خواهد داشت. به گفته یکی از مقامات رسمی شهر سجونگ، بستر فناوری مبتنی بر بلاکچین «اعتبار اطلاعات را با افزایش امنیت اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده‌ی اتومبیل‌ها و برج کنترل‌ها، به شدت افزایش می‌دهد.»

آماده‌سازی در برابر کلونی غیرقانونی خودروهای خودران

سینا استوی از محققان و فعالان حوزه بلاکچین در خصوص این فناوری نوین توضیح داد: اگرچه وسایل نقلیه خودمختار هنوز تا همه‌گیر شدن فاصله دارند، اما شهر سجونگ هم اکنون در حال آماده‌سازی جهت مبارزه با جرایم مربوط به آنها را آغاز کرده است.

این محقق و پژوهشگر در ادامه می افزاید: گروه CNS از بدنه شرکت ال‌جی،برای توسعه بستر رمزگذاری مبتنی بر بلاکچین موسوم به DID ، با مقامات شهر سجونگ همکاری خواهند کرد. این کار می‌تواند از هک شدن وسایل نقلیه خودران جلوگیری کند. این فناوری ، سیستم احراز هویت چندین لایه رمزگذاری را بر داده‌های به اشتراک گذاشته‌شده بین اتومبیل‌ها و تجهیزات جاده‌ای با استفاده از ارتباطات v2x را اعمال می‌کند.

کره جنوبی پیشروی ابداعات در بلاکچین است

سینا استوی در توضیحات بیشتر در خصوص پروژه های مبتنی بر فناوری بلاکچین در کشور کره جنوبی گفت: یکی از فعالان حوزه بلاکچین دولت کره جنوبی، علاقه زیادی به فناوری بلاکچین و پیاده‌سازی آن در صنایع مهم نشان داده است. بر این اساس در ماه آوریل، دولت کره جنوبی اعلام کرد که بلاکچین یک (فرصت طلایی)است و از  بخش خصوصی خواست تا از پتانسیل‌های خود برای نوآوری‌های این فناوری استفاده کنند. اگرچه مقامات این کشور قبلاً در مورد رمزارزها مردد بوند، اما به تازگی کره جنوبی تلاش‌های مداومی برای قانونی کردن رمزارزها انجام داده و مقررات خوبی را در این باره وضع کرده است.

مهندس سینا استوی ضمن بیان مطالب فوق، در ادامه در خصوص فعالیت های بانکی این کشور درباره رمزارزها گفت: کوین‌تلگراف به تازگی گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد بانک کره جنوبی یک برنامه آزمایشی را برای ارزیابی مقدمات صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC در این کشورآغاز کرده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false