×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
پدافندغیرعامل از تجهیزات و نیروی انسانی مراکز درمانی حفاظت می کند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان اقدامات پدافند غیر عامل در زمینه مقابله با بحران کرونا را تشریح کرد و گفت: پدافند غیرعامل از تاسیسات و تجهیزات بیمارستانها و نیروی انسانی مراکز درمانی حفاظت می کند.

پدافند غیرعامل در بخش بهداشت و درمان

به گزارش اکوپارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر صادق جلیلی اظهار داشت: پدافند غیر عامل در بخش بهداشت و درمان می‌تواند منجر به اولویت بخشی اقدامات درمانی در مواجهه با بحران بیماری ها شود.

دکتر جلیلی افزود: تعامل و هماهنگی و تقویت روحیه همکاری بین بخشی و کادر درمان و مراجعان می‌تواند منجر به اجرای صحیح و تداوم برنامه ها و طرح های پدافند غیر عامل در مراکز بهداشتی و درمانی شود.

وی تاکید کرد: به روزرسانی داده ها و اطلاعات و آموزش مورد نیار و به هنگام به کادر درمانی و آحاد مردم می تواند به پایداری خدمات و ارتقای سطح خدمات منتج شود. مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا که منجر به بروز بیماری کووید ۱۹ در تمام کشورها و از جمله کشور ما شده، یک حمله نظامی و اقدام تروریستی نیست و این یک پدیده زیستی است که باید اقدامات اساسی از جمله رعایت اصول بهداشتی و  اجرای شیوه نامه ها را به مردم آموزش دهیم.

دکتر جلیلی اظهار داشت: اگر چه همه‌گیری ویروس کرونا در نهایت فروکش خواهد کرد، اما مدت، میزان و مراحل بعدی شیوع آن بسیار مبهم است و سئوالات بسیاری را در مورد ماهیت این ویروس و ادامه شیوع آن پدید آورده است.

وی گفت: اجرای پدافند غیرعامل، از تاسیسات و تجهیزات بیمارستانها و نیروی انسانی مراکز درمانی به هنگام بحران دربرابر خطرات و خسارات حفاظت می کند و باعث کاهش آسیبها می شود.

اقدام به تشکیل کمیته بحران

دکترجلیلی به اقدامات عملیاتی و اجرایی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان در مواجهه با ویروس کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا، مدیریت درمان، اقدام به تشکیل کمیته بحران در ستاد و بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه درسطح استان کرد و در همان ابتدا بیمارستان میلاد اهواز و سپس بیمارستانهای امیرالمومنین (ع) اهواز، ۱۷ شهریور آبادان، شفا مسجد سلیمان، امام موسی کاظم (ع) ماهشهر و شهید مصطفی خمینی بهبهان با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی به دیگر اقدامات مدیریت درمان در خصوص بیماری کرونا، نیز اشاره کرد و ضدعفونی و گندزدایی مراکز درمانی و شعب تامین اجتماعی، برگزاری دوره های مختلف آموزشی به صورت الکترونیک و اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون اداری و رسانه ها و همچنین اختصاص تمام امکانات بیمارستانی و درمانی در جهت پذیرش بیماران کرونایی و ایجاد ۴ پایگاه غربالگری در شهرهای اهواز، ایذه و رامهرمز و راه اندازی درمانگاه ویژه حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین و اجرای طرح توزیع داروی بیماران خاص و سالمندان را تا در منازل، از دیگر اقدامات مدیریت درمان خوزستان در مقابله با بحران کرونا عنوان کرد.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false