×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بانک مرکزی اروپا در خصوص یورو غیرمتمرکز از افراد نظرسنجی می‌کند

اکوپرشین: به گزارش کریپتولند، کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز گذشته (سه شنبه ۳ نوامبر) موضوع یورو دیجیتال را جهت رایزنی عمومی به نهادهای اجرایی ارسال کرد. اکنون این سوال مطرح است که آیا مردم در اروپا به دنبال یورو دیجیتالی بی واسطه هستند یا خیر؟

وی در توییتی که همراه با یک لینک نظرسنجی بود، نوشت:  از آنجایی که مردم در اروپا در زمان خرج کردن، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌های خود به روش‌های پرداخت دیجیتالی روی می‌آورند، ما باید آماده باشیم تا در صورت لزوم، یورو دیجیتال را منتشر کنیم. من در این مورد مشتاق شنیدن نظرات شما نیز هستم.»

کریپتولند درا دامه گزارش خود آورده است: کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا که پیش از این صندوق بین‌المللی پول را اداره می‌کرد، در باره این نظر سنجی گفته است: نظرسنجی به این معناست که با توجه به اینکه ارز بانک مرکزی در دسترس و قابل اعتماد است، افراد می‌توانند نظرات خود را بیان کرده و میزان رضایت خود را از پول فیات یورو و یوروی دیجیتالی بانک مرکزی به ما اعلام کنند.  ما هنوز در مرحله بررسی و نظارت قرار داریم.

در این نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان خواسته شد که انتظارات خود را از یورو دیجیتال رتبه‌بندی کنند و به سوالاتی مانند: برای توسعه یورو دیجیتال باید چه خدمات و یا ویژگی‌های کاربردی خاصی را مورد بررسی و مطالعه قرار داد؟، پاسخ دهند.

رویکردهای بانک مرکز اروپا

نظرسنجی بانک مرکزی اروپا «دو رویکرد را برای استفاده از یورو دیجیتال معرفی می‌کند. در رویکرد نخست، برای پردازش پرداخت‌ها، به واسطه نیاز است؛ اما در رویکرد دوم، فرآیند پرداخت به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارد.

در رویکرد دوم، بانک مرکزی اروپا یک یورو دیجیتالی را توصیف می‌کند که به بانک مرکزی یا واسطه‌ای در پردازش هر پرداخت نیازی ندارد.

به نظر می‌رسد که فرآیند پرداخت در این مورد، مشابه پرداخت‌های نقدی است، اما در شکل دیجیتال آن می‌توان از یورو دیجیتال حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت نیز استفاده کرد تا از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی بهتر محافظت ‌شود. 

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false