×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
نسخه نویسی الکترونیک به طور قطع در سه ماهه چهارم سال جاری اجرا خواهد شد

به گزارش اکوپرشین: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: براساس جلسات برگزار شده با وزارت بهداشت در سه ماهه چهارم سال جاری به طور قطع نسخه نویسی الکترونیک در تمام موسسات درمانی دولتی در سطح کشور اجرایی خواهد شد

بررسی طرح مدیریت منابع در بیمارستان امام رضای مشهد

به گزارش خبرنگار آی‌هینا، مهدی رضایی در حاشیه جلسه بررسی طرح مدیریت منابع در بیمارستان امام رضای مشهد در گفت‌وگو با آی‌هینا بیان کرد: هدف سفر به مشهد بررسی طرح مدیریت منابع(DRG)  در بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و همچنین بررسی مشکلات و ایجاد راهکارهای مناسب اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است.

وی ادامه داد: نگاه ما در سازمان بیمه سلامت ایران  به بخش خصوصی نگاه حمایتی است و‌ بخش خصوصی هم حوزه سرمایه ای و هم حوزه چابک و فعال  سلامت کشور است.

هدف از اجرای طرح های نسخه نویسی

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: هدف از اجرای طرح های نسخه نویسی در سازمان بیمه سلامت ایران ، ایجاد تسهیل و تسریع درارایه خدمات مطلوب به بیمه شدگان است.چنانچه در آینده نزدیک اگر موسسه ای همکاری لازم جهت اجرای این طرح را نکند قراردادی با بیمه سلامت نخواهد داشت.

وی افزود: این موضوع بر مبنای دستورات و تکالیف مندرج در قوانین بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه کشور است.

تعرفه های حوزه درمان

رضایی با اشاره به اینکه قرار است در آینده‌ای نزدیک تعرفه های حوزه درمان نیز تغییراتی داشته باشد، بیان کرد: بدیهی است منابع بخش سلامت محدود است و باید هزینه کرد این منابع کاملا بهینه صورت گیرد تا عدالت اجتماعی در پرداخت مطالبات به موسسات نیز بیش از پیش محقق شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برقراری تعادل میان درخواست و ارائه خدمات درمانی هم نیاز به فرهنگ سازی هم برای گیرندگان و هم ارائه دهندگان خدمت دارد.

دکتر رضایی گفت:کنترل منابع سازمان بیمه سلامت ایران و صرفه جویی هزینه های غیرضروری نیاز امروز سازمان بیمه سلامت ایران است که با اجرای طرح های الکترونیک ،همراهی جامعه پزشکان و در نهایت بیمه شدگان اجرایی خواهد شد

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false