×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
بزرگترین بانک بلاروس سرویس مبادلات رمزارزی راه‌اندازی می‌کند

بانک ASB Belarusbank که بزرگترین بانک بلاروس به شمار می‌آید یک سرویس قانونی خرید و فروش رمزارز را برای مشتریان این کشور و روسیه راه‌اندازی کرده است.

راه‌اندازی سرویس خرید رمزارز توسط بزرگترین بانک بلاروس

اکوپرشین: به گزارش کریپتولند به نقل از Prime Press، بزرگترین بانک بلاروس(ASB Belarusbank) از نظر حجم سهام، دارایی، وام و سپرده با یک صرافی رمزارزی به نام White Bird همکاری کرده تا از ۱۳ نوامبر سرویس جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهد.

در ابتدا فقط شهروندان جمهوری بلاروس و فدراسیون روسیه قادر به تبادل رمزارزها از طریق این بانک خواهند بود. با این حال، این بانک قصد دارد به زودی لیست کشورهای تحت سرویس خود را گسترش دهد. مشتریان این بانک می‌توانند رمزارزها را مستقیما با روبل بلاروس و روسیه، دلار آمریکا و یورو توسط کارت‌های پرداخت ویزا مبادله کنند.

این بانک سال‌ها پیش برنامه بزرگ تحولات دیجیتالی خود را آغاز نمود و ارائه سرویس رمزارزی اولین قدم مهم آن است.

لازم به ذکر است که در این گزارش مشخص نشده که کدام دارایی‌های رمزارزی جهت خرید از طریق این بانک در دسترس خواهند بود. با این حال، White Bird وعده داده که این لیست «گسترش» و ویژگی‌های جدیدی را با بخش مالی سنتی ترکیب می‌کند.

ساختمان بانک ASB Belarusbank

اعتراضات در بلاروس

در ادامه گزارش کریپتولند آمده است: راه‌اندازی این سرویس در شرایط ملتهب اعتراضات سیاسی بلاروس صورت گرفته و جمعیت زیادی از مردم این کشور در خیابان‌ها جهت بهبود شرایط در سال ۲۰۲۰ میلادی گرد هم آمده‌اند.

اولین تظاهرات جزئی در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شد. با این حال، هنگامی که اعلام شد رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو (Alexander Lukashenko) برای ششمین بار پیروز انتخابات شده، اعتراضات به طرز چشمگیری شدت گرفت. لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ میلادی در این سمت فعالیت می‌کند.

رقیب اصلی لوکاشنکو، سویاتلانا سیخانوسکایا (Sviatlana Tsikhanouskaya)، مشروعیت این انتخابات را زیر سوال برد. حتی اتحادیه اروپا از این امر پیروی کرد و خواستار انتخاباتی جدید شد و سرکوب و خشونت علیه معترضان را محکوم نمود.

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ۴۰ مقام بلاروسی متهم به سرکوب سیاسی و تقلب در آرا وضع کرد، اما نام لوکاشنکو در این لیست نبود. جالب اینجاست که دولت بلاروس در واکنش به این اقدام، تعداد زیادی از مقامات اتحادیه اروپا را متقابلا تحریم کرده است.

علاوه بر این، لوکاشنکو اتحادیه اروپا را به علت تلاش در «بی‌ثبات کردن دولت فعلی ضمن حمایت از مخالفان و آسیب به بلاروس» مقصر دانسته است.

تا زمانی که لوکاشنکو بر منصب قدرت است این اعتراضات همچنان ادامه دارد. متأسفانه آمار بی‌شماری از مفقودی، زخمی و حتی کشته شدن تظاهرکنندگان در پی خشونت نیروهای امنیتی بلاروس گزارش شده است.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false