×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
گوجه کیلویی ۱۸ تومان سود در جیب دلال ضرر در جیب کشاورز

گوجه کیلویی ۱۸ تومان سود در جیب دلال ضرر در جیب کشاورز؛ جمعی از کشاورزان استان تهران عنوان کردن : دولت تنها بلد است صادرات یا واردات را آزاد و یا ممنوع کند.

به گزارش اکوپرشین به نقل از روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران: قاعدتاً کشاورز  اگر نهاده های تولید  شامل (کود و سموم)  کشاورزی را  با نرخ دلار آزاد می خرد باید محصولاتش را   هم با دلار روز بفروشد، در غیر اینصورت  نتیجه اش این می شود که یک روز گوجه فرنگی کیلویی هزار تومان یک روز هم کیلویی ۱۸ هزار تومان و سودش در جیب واسطه و دلال برود و کشاورز محکوم به ضرر زیان باشد .

قیمت ها  نباید کاذب شوند و بایستی با دخل و خرج مردم همخوانی داشته باشند  وقتی گوجه ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، اعتراض مردم به گرانی این کالا را به دنبال دارد و تنها کاری که دولت بلد است، اینست که جلوی صادرات را بگیرد تا قیمت تعدیل شود که باز هم به ضرر کشاورز است .

 در صورتی که این گوجه در فصل برداشت کیلویی ۵۰۰ تومان خریده شده ودر انبار وسردخانه نگهداری شده والان به بازار می آید و آن بخشی که گوجه تازه خوری  است ، از کشاورزان بوشهری سر مزرعه  ۷ هزار تومان خریداری می شود ودر بازار ۲۲ هزار تومان از مردم بابتش پول می گیرند

دولت باید دست دلال ها را کوتاه کند و گوجه یا هر کالای دیگری را نظارت کند تا باقیمت منصفانه   به دست مصرف کننده برسد.

در بخشی هم دولت مثل سالهای قبل در پیک برداشت، محصولات را  تضمینی از کشاورز بخرد

ما نه تنها با صادرات مخالف نیستیم بلکه با این موضوع  موافقیم اما باید صادرات  مدیریت بشود به شیوه ای که بازار داخلی با کمبود و تلاطم مواجه نشود. گلخانه داران و کشاورزان هم باید سود متعادل داشته باشند تا بتوانند امرار معاش کنند.

true
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false